معاون اقتصاد و فرهنگ مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران از نهایی شدن آئین نامه داخلی و خارجی نمایشگاه مجازی کتاب خبر داد و گفت: به زودی زمان ثبت نام ناشران برای حضور در نمایشگاه مجازی و ثبت نام دانشجویان برای اخذ یارانه اعلام می‌شود.

آخرین خبرها از زمان و نحوه برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب

قدس آنلاین: حسین صفری، معاون اقتصاد و فرهنگ موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس درباره نخستین نمایشگاه مجازی کتاب که قرار است به زودی به جای نمایشگاه فیزیکی برگزار شود، اظهار داشت: عمده برنامه‌ریزی‌های نخستین نمایشگاه مجازی کتاب انجام شده و ما جلسات مهم و نهایی را با سازمان‌ها و نهادهای همکار برگزار کرده‌ایم.

* لیست نهایی دانشجویان دریافت شده و به زودی در سامانه مجازی نمایشگاه بارگذاری خواهد شد

وی به نهایی شدن آئین نامه در بخش داخلی و خارجی نمایشگاه کتاب فیزیکی اشاره کرد و ابراز داشت: آئین نامه در بخش داخلی و خارجی نهایی شده و به زودی پس از ویرایش نهایی منتشر می‌شود. در کنار آن با مجموعه‌هایی چون پست و وزارت ارتباطات جلساتی برگزار شد.

صفری با بیان اینکه در این نمایشگاه هم موضوع یارانه مهم شمرده می‌شود و در دستور کار خواهد بود، اعلام کرد: مانند نمایشگاه فیزیکی برای دانشجویان، طلاب و اساتید یارانه‌هایی در نظر گرفته شده که به زودی مراحل ثبت نام در آن نیز اعلام می‌شود، اما به دلیل نهایی شدن سامانه، احراز هویت مخاطبان این بخش فهرست نهایی دانشجویان دریافت شده و به زودی در سامانه مجازی بارگذاری خواهد شد تا شاهد احراز هویت سیستمی باشیم.

* خرید قابل رصد است

به گفته معاون اقتصاد و فرهنگ مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، بانک عامل نمایشگاه مجازی کتاب هم «صادرات» است. از این رو مذاکراتی با بانک عامل صورت گرفته تا مساله یکپارچه‌سازی نهایی شود.

وی در پاسخ به این سوال که میزان یارانه دانشجویان، طلاب و اساتید مشخص شده یا نه گفت: به زودی این مسأله نهایی خواهد شد و قرار است یارانه اعتباری در اختیار دانشجویان و طلاب قرار گیرد تا با این اعتبار خرید کنند. این خرید قابل رصد بوده و امکان نقد کردن را به صفر می‌رساند.

* زمان نمایشگاه مجازی کتاب

صفری در پاسخ به این پرسش که آیا زمان نهایی نمایشگاه مجازی کتاب دی ماه خواهد بود، ابراز داشت: اواخر آذر و اوایل دی زمان پیش‌بینی شده‌ای است که روی آن برنامه‌ریزی می‌کنیم و به زودی با نهایی شدن تاریخ نمایشگاه اطلاعیه ثبت نام ناشران و دانشجویان منتشر خواهد شد.

این گزارش اضافه می‌کند، در غیاب نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و در راستای حمایت از ناشران و مخاطبان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرا و برگزاری نخستین نمایشگاه مجازی کتاب را در دستور کار خود قرار داده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.