فرماندار گناباد گفت: توسعه عادلانه زیرساختهای مخابراتی در مناطق شهری و روستایی دستاورد مهم دولت تدبیر و امید در این شهرستان است.

توسعه عادلانه زیرساختهای مخابراتی دستاورد دولت در گناباد است

به گزارش قدس آنلاین،  حامد قربانی امروز در حاشیه بازدید از طرحها و زیرساختهای مخابراتی گناباد افزود: مهمترین اولویت اجرای طرحهای مخابراتی در نقاط محروم این شهرستان است که نشان دهنده عزم جدی مسوولان برای ارایه عادلانه خدمات به مردم مناطق شهری و روستایی است.

وی ادامه داد: با رویکرد و اهتمام جدی دولت تدبیر و امید و در پی سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به گناباد تحولات بسیار خوبی در بخش زیرساختهای مخابراتی و اینترنتی این شهرستان ایجاد شد.

فرماندار گناباد گفت: از مجموع ۳۱ مصوبه سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به گناباد در زمینه های احداث سایتها و دکلهای مخابراتی، حدود ۶۰ درصد با هزینه ۳۱۰ میلیارد ریال تاکنون به بهره برداری  رسیده و بقیه تا چند روز آینده و هشت سایت شامل دکل مخابراتی و ۴G با هزینه ۳۰۰ میلیارد ریال تا دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.

وی افزود: چهار سایت ۴G روستاهای بیمرغ، گیسور، نوده پشن و نوغاب شهر گناباد تا پایان آذر ماه به بهره برداری می رسد و پنج سایت ۴G روستاهای کلات، دیسفان، خانیک، بلوار انقلاب گناباد، سقی، روچو، و ۶ سایت جدید حاجی آباد، اسو، جاده گناباد به گیسور، کلاته شیخی، پچک،   رضو و نوده میرمحراب به تدریج تا پایان آذر ماه و نیمه نخست دی ماه تکمیل و آماده بهره برداری می شود.

قربانی ادامه داد: سایتهای مخابراتی روستاهای اروک، مهاباد، رزگ، حسن آباد و ۹ سایت جدید و ۴G شوراب، رحمت آباد، چاه نمک، چاه میغانی، استاد، ملاآباد، سنگ سبز، باغ آسیا، مسکن جوانان کاخک و شهر روشناوند تا دهه فجر سالجاری به بهره برداری خواهند رسید.

وی گفت: سایتهای ۴G روستاهای قوژد، زیبد و زیرجان و خیابان سعدی گناباد هم پارسال و سال جاری به بهره برداری رسیدند.

فرماندار گناباد افزود: سرعت بخشی در راه اندازی سایت ۴G شهر روشناوند و سایر اپراتورها در نوغاب گناباد هم مورد توجه قرار دارد.

وی ادامه داد: برای تکمیل پوشش اینترنت همراه از ۳۱ سایت جدید مصوبه سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به شهرستان گناباد ۲۲ سایت دارای ظرفیت اینترنت همراه می باشد.

رییس اداره مخابرات گناباد گفت: با توجه به افزایش استفاده از فضای مجازی برای اشتغال به تحصیل دانش آموزان در شرایط شیوع کرونا و برای کاهش مشکلات این قشر برای تقویت اینترنت و جلوگیری از قطع آن توسعه سیستسم اینترینت ADSL و افزایش پهنای باند اینترنت و سوئیچ مراکز تلفن در روستاهای قوژد، حاجی آباد، فودنجان، گیسور، روچی، کلات، نوده پشنگ، رهن و مرکز مخابرات بیلند، شهرک زیباشهر و مجتمع شریعت و افزایش ۲ برابری پهنای باند ADSL  و بهینه سازی مخابرات مراکز شهری گناباد طی چند ماه گذشته انجام شد.

اکبر موذن افزود: طرحهای فیبر نوری و مراکز تلفن و توسعه شبکه کابلی، اجرای شبکه فیبر نوری شهرک صنعتی گناباد و توسعه شبکه آن در شهر گناباد و نصب سیستم اینترنت VDSL در سه نقطه شهرستان، راه اندازی مرکز تلفن روستای میمند و ایجاد شبکه کابلی روستای گیسور و راه اندازی مراکز تلفن با اینترنت خانگی در روستاهای اروک و اسو دیگر اقدامات مخابرات گناباد طی یک سال گذشته است.

مرکز شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

منبع:ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.