با از سرگیری مجدد همکاری امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین با تل‌آویو، رژیم صهیونیستی، بالغ بر یک میلیارد دلار از مبلغ معوقه‌های مالی مربوط به درآمدهای مالیاتی را به حساب این تشکیلات واریز کرد.

اسرائیل جیب عباس را پر کرد / واریز یک میلیارد دلار به حساب تشکیلات خودگردان از سوی تل‌آویو

قدس آنلاین: تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که رژیم صهیونیستی کلیه درآمدها و هزینه‌های مالی به تعویق افتاده را که بالغ بر سه میلیارد و ۷۶۸ میلیون شیکل (نزدیک به ۱.۱۴۵ میلیارد دلار) است، تحویل داده است.

«حسین الشیخ» وزیر امور مدنی فلسطین و عضو کمیته مرکزی جنبش فتح طی پستی در توئیتر اعلام کرد: دولت اسرائیل کلیه استحقاقات مالی مربوط به درآمدهای مالیاتی را به حساب تشکیلات خودگردان فلسطین واریز کرد که بالغ بر سه میلیارد و ۷۶۸ میلیون شیکل (معادل ۱.۱۴۵ میلیارددلار) است.

طبق توافق اسلو (۱۹۹۳) رژیم صهیونیستی باید تمامی درآمدهای گمرکی، مالی و بانکی بین اشخاص و دیگر طرف‌ها را به طور ماهانه به رام‌الله تحویل دهد؛ اما از شهریور گذشته و همزمان با اعلام «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین مبنی بر قطع تمامی هماهنگی‌ها با رژیم صهیونیستی به دنبال اعلام طرح اشغال کرانه باختری، تحویل این درآمدها نیز متوقف شد و تشکیلات خودگردان از تحویل آن خودداری کرد.

نزدیک به شش ماه پیش نیز این رژیم تحویل بخشی از درآمدهای مالیاتی رام‌الله را به بهانه اینکه این درآمدها برای خانواده شهدا و اسرا هزینه می‌شود، متوقف کرده بود.

چند هفته پیش برخی منابع صهیونیستی گزارش دادند که تشکیلات خودگردان فلسطین به نهادهای اروپایی ابلاغ کرده که در صورت پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، حاضر است هماهنگی امنیتی با رژیم صهیونیستی را ازسر بگیرد.

بر اساس این گزارش، مسئولان عالی‌رتبه تشکیلات خودگردان فلسطین در جریان گفتگوهایی که با طرف‌های اروپایی در پشت درهای بسته برگزار شد، گفتند که این تشکیلات تصمیم دارد درآمدهای مالیاتی و گمرکی را که این تشکیلات از حدود شش ماه پیش دریافت آن را متوقف کرده بود، پس بگیرد.

چند روز پس از انتشار این اخبار، «محمد اشتیه»، نخست وزیر این تشکیلات در اواخر آبان گذشته گفت که تل‌آویو طی سندی متعهد شده که به توافقات با این تشکیلات پایبند بماند و به همین دلیل ارتباط با تل‌آویو از سر گرفته می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.