بانوی ملی پوش تیم بسکتبال با ویلچر با اشاره به اینکه در مسابقات آسیایی و انتخابی آسیا بسیار تلاش کردیم، اما با یک امتیاز کمتر مقام چهارم را کسب کردیم، گفت: متاسفانه مسئولان به این نکته توجه نمی کنند که ما نیز مانند ورزشکاران پارالمپیک بسیار تلاش کردیم، اما چون نسبت به کشورهایی مانند تایلند برای ورزشکاران معلول امکانات و هزینه نشده بود، نتوانستیم مقام بهتری کسب کنیم، زیرا تایلند طی یکسال بازیکنان تیم بانوان خود را قوی کرده بود.

معلولیت مسئولان در حمایت از معلولان/«ورزشکاران معلول» محروم از بیمه و حقوق هستند

فتانه پورآت در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین، با اشاره به اینکه متاسفانه بیشتر ورزشکارانی که در سطح حرفه ای فعالیت دارند بیمه و حقوقی ندارند، تصریح کرد: در حال حاضر بسیاری از ورزشکاران معلول باید برای تامین هزینه های زندگی خود کار کنند، بنابراین، زمانی را که باید به ریکاوری خود اختصاص دهند باد در شغل خود فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه مسئولان هیات ورزش معلولان تا اندازه ای که می توانند به ورزش حرفه ای معلولان کمک کرده و از آنها حمایت کرده اند، اما این حمایت لازم است توسط همه مسئولان انجام شود، متاسفانه آنها بیشتر به مدال آورندگان بیشتر توجه دارند و بازیکنانی که تلاش بسیاری داشته اند، اما به برخی از ورزشکاران که به خاطر عدم حمایت مالی و نداشتن امکانات لازم نتواسته اند مقام خوبی کسب کنند توجهی نمی کنند، ورزش حرفه ای معلولین حتی اسپانسر مشخصی نیز ندارد تا حمایت مالی شود.

بانوی ملی پوش تیم بسکتبال با ویلچر ادامه داد: متاسفانه فقط همزمان با روز یا هفته معلولان از آنها یاد می شود، ولی در طول سال همه آنها را فراموش می کنند، علاوه بر این در برخی مواقع می بینیم که نگاه مسئولان به معلولین نگاه درستی نیست، به عنوان مثال، در پوسترها و نقاشی هایی که در سطح شهر به مناسبت روز جهانی معلولین قرار داده شده، تصویری وجود داشت که نوشته بود هزار راه برای دیگران وجود دارد و یک راه برای من، قطعا یک معلول منتظ یک راه نمی ماند، راه های زیادی پیدا می کند، اما با دشواری های بسیار و هزینه هایی که باید پرداخت کند.

پورآت با بیان اینکه شهردار مشهد اقدامات خوبی نیز انجام داده است، خاطرنشان کرد: به عنوان مثال یک صندلی در پارک ملت وجود دارد که جایی را برای معلولین در آن خالی گذاشته اند و این اقدام خوبی است.

وی درباره امکاناتی که بسکتبال با ویلچر نیاز دارد بیان کرد: اولین  و مهم ترین موضوع توپ است، اندازه توپ بسکتبال برای بانوان 6 است که تا سال گذشته به دلیل نداشتن این اندازه توپ، با توپی که بزرگ تر بود و آقایان از آن استفاده می کردند، تمرین می کردیم.

بانوی ملی پوش تیم بسکتبال با ویلچر ادامه داد: داشتن ویلچر حرفه ای نیز دومین موضوعی است که در این رشته مهم است و ما نیز مدتی است از ویلچرهای تولید ایرانی استفاده می کنیم، گرچه نسبت به مدل حرفه ای و خارجی خود پایین تر است اما بازهم نیاز ما را پوشش می دهد، این در حالی است که مربیان ما برای اینکه امکانات تامین شود هزینه های شخصی بسیاری را پرداخت کرده اند.

پورآت با اشاره به اینکه از سال 80 وارد رشته بسکتبال با ویلچر شدم، تصریح کرد: قبل از آن دو و میدانی کار می کردم، اما هیجان بازی و تیمی بودن  بسکتبال با ویلچر سبب شد تا به این ورزش علاقمند شوم.

وی بیان کرد: در کسب موفقیت هایم در ورزش حرفه ای، همسرم، فرزندم و خانواده همسرم پشنیبان بسیار خوبی هستند و لازم می دانم از تک تک آنها تشکر کنم.

انتهای خبر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.