گیلان -استاندار گیلان نهضت جنگل را الهام بخش ملت های آزادی خواه دنیا دانست و با بیان اینکه میرزا کوچک مبارزه علیه استبداد و استعمار را با مشارکت مردم، معنا بخشید، گفت: صیانت و حفاظت از اسناد تاریخی، گامی موثر در انتقال فرهنگ به نسل جوان است.

رونمایی از سکه‌های طراحی شده منقش به تصویر میرزا کوچک در گیلان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری گیلان ،ارسلان زارع در حاشیه آیین رونمایی از سکه های طراحی شده منقش به تصویر میرزا کوچک جنگلی به مناسبت آغاز یکصدمین سالگرد جنبش جنگل که در استانداری گیلان برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جنبش جنگل، جنبشی مردمی و برگرفته از ایدئولوژی توحیدی بود که با بهره‌گیری از اندیشه دفاع از کیان ملت، میهن و سرزمین شکل گرفت.

وی افزود: شهید میرزا کوچک جنگلی، رهبر و طلایه دار این نهضت توانست ایده استقلال طلبی و مبارزه علیه استبداد و استعمار را به خوبی با مشارکت حداکثری مردم، معنا ببخشد.

نماینده عالی دولت در گیلان خاطرنشان کرد: این نهضت به عنوان حرکتی ارزشمند در ایجاد مردم سالاری دینی، الهام بخش همه ملت های آزادی خواه به ویژه جوامع مسلمان علی الخصوص ایران است.

استاندار گیلان گفت: صیانت و حفاظت از اسناد تاریخی به عنوان واقعیت های یک ملت، اقدامی مهم و استفاده از ابزارهای فرهنگی همچون ضرب سکه و طرح های نمادین در انتقال فرهنگ استقلال طلبی، عزتمندی و دفاع از میهن در هر دوره‌ ای خصوصا برای نسل جوان امروزی، بسیار مفید و راهگشاست.

در این مراسم اشرف بروجردی، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی نیز به صورت ارتباط تصویری، در سخنانی، آغاز یکصدمین سالگرد جنبش جنگل را پاسداشت و میرزا کوچک را در زمره رهبران قیام ملی علیه استبداد و استعمار در تاریخ ایران عنوان کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.