رییس اداره بهزیستی بجستان در جنوب استان خراسان رضوی تامین، احداث و بازسازی مسکن را مهمترین مشکل معلولان این شهرستان دانست و توجه بیشتر مسوولان ذیربط به این مساله را خواستار شد.

تامین مسکن دغدغه مهم معلولان در بجستان خراسان رضوی است

به گزارش قدس آنلاین،  محمد ازغندی امروز  به مناسبت هفته جهانی معلولان  افزود: گرانی مصالح و دستمزد کارگران و تسهیلات اندک برای تعمیرات مسکن به دغدغه اصلی معلولان بجستانی برای تامین مسکن مورد نیاز تبدیل شده است.

وی ادامه داد: با وجود کمکهای حمایتی بهزیستی،  بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سپاه پاسداران و اختصاص مبالغ ثابت برای احداث و تعمیر مسکن معلولان ولی تورم و افزایش قیمتها همچنان مشکل مسکن این قشر را افزایش داده است.

رییس اداره بهزیستی بجستان گفت: با توجه به مسائل اقتصادی و افزایش تورم، وام تعمیر و بازسازی مسکن که به معلولان اختصاص می یابد، جوابگوی نیاز آنان نیست و باید افزایش یابد.

وی افزود: این تسهیلات بر اساس بازدید کارشناسان و مددکاران از روند احداث واحدهای مسکونی در دست احداث برای معلولان و بر اساس نیاز آنان پرداخت می شود که سقف آن اندک است.

ازغندی با اشاره به افزایش اعتبارات اشتغالزایی برای معلولان بجستانی از ابتدای امسال تاکنون ادامه داد: ۲۲ میلیارد ریال تاکنون به معلولان تخصیص یافته است در حالی که در سال گذشته ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و سال قبل از آن چهار میلیارد ریال برای این منظور اختصاص یافته بود.

هزار و ۲۵۷ مددجو زیرپوشش بهزیستی بجستان قرار دارند که ۸۱۶ نفر آنان را معلولان ذهنی، جسمی حرکتی، روانی، گفتاری و نابینایی و شنوایی تشکیل می دهند.

نهم تا پانزدهم آذر ماه "هفته جهانی معلولان" و ۱۲ آذر  "روز جهانی معلول" نامگذاری شده است.

مرکز شهرستان بجستان در ۲۷۸ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.