رئیس جمهور با بیان اینکه طرح مجانی کردن هزینه آب و گاز مشترکان کم مصرف نیز در آینده نزدیک اجرا می‌شود، گفت: وعده امام (ره) در مورد آب و برق رایگان مستضعفین که می‌گفتند محقق نشده در دولت دوازدهم انجام گرفت.

روحانی: آب و برق مجانی برای مستضعفین در این دولت محقق شد/ قوا باید با همفکری و همکاری کارها را جلو ببرند

به گزارش قدس Hنلاین حسن روحانی در مراسم افتتاح پروژه‌های ملی وزارت نیرو در سه استان خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و خوزستان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به اینکه امروز شاهد ۶ هزار میلیارد طرح های برق و توزیع برق در این سه استان هستیم، گفت: همه می‌دانیم صنعت برق مهم و زیر ساخت توسعه تولید و رفاه مردم است.

وی یا یادآوری اینکه در اوایل انقلاب و دوران جنگ تحمیلی بعضا مردم روزانه فقط چند ساعت برق داشتند، خاطرنشان کرد: یکی از افتخارات دولت یازدهم و دوازدهم این بوده که در تابستان قطعی برق نداشتیم و در سالهای اخیر وزارت نیرو با استمداد از مردم  به نتایج فوق العاده‌اس رسید.

20 هزار مگاوات برق در دولت دوازدهم اضافه شد

وی اظهار داشت: ما بطور متوسط سالی ۲۵۰۰ مگاوات برق را اضافه کردیم و تا پایان دولت دوازدهم به ۲۰ هزار مگاوات برق جدید می رسیم. در حالی که اول انقلاب کل برق کشور ۷ هزار مگاوات بوده و ما در این دولت سه برابر رژیم گذشته برق تولید کردیم. این مهم است به ویژه وقتی توام شود با کیفیت و امروز تلفات برق ما کم و یک رقمی شده و به ۹ درصد رسیده است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه پایداری برق ما نیز بیشتر می شود و اتصال شبکه برق کشور با همسایگان در حال انجام است، اضافه کرد:  برق روستایی توسعه یافته برق روستاهای ۲۰ خانوار به اتمام رسید امروز به فکر روستاهای ۱۰ خانوار هستیم. در هر ماه ۳۵ روستای ما به برق متصل می شود. دولت تدبیر و امید در همه حوزه ها تحولی که در روستاها ایجاد کرده با هیچ دولتی قابل مقایسه نیست آب برق راه موزش برق و اینترنت.

روحانی تصریح کرد:ما در دولت دوازدهم مدارس کپری را جمع کردیم و برای روستاها کار عظیم و خوبی انجام شده و ادامهم می یابد.

تولید ۴ هزار مگاوات برق مجازی در کشور

وی با بیان اینکه بهبود راندمان برق برای ما حایز اهمیت ایت، گفت: امسال درست است ۲۵۰۰ مگاوات برق تولید و نیروگاه ساختیم،  اما ۴ هزار مگاوات برق مجازی تولید کردیم، یعنی نیروگاه هایی که برای ساعات پیک باید ایجاد می شد با کمک مردم و تغییر ساعت پیک از این سرمایه گذاری بی نیاز شدیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه رشد برق ما سالهای قبل ۵ درصد بوده و مردم همراهی کردند، افزود: کار خوب دیگر برق امید بود که نتیجه اش پایان آذر اعلام می شود که مردم کم مصرف از دادن پول برق معاف می شوند که هدیه ایست به مردمی که صرفه جویی می کنند و صاحب برق مجانی می شوند.

همین کار در مورد آب و گاز هم به زودی انجام می شود و برق و آب مردم مستضعف را مجانی می‌کنیم.

با این اقدام وعده‌ای که امام (ره) در مورد برق و آب مجانی دادند و می‌گفتند محقق نشد در این دولت انجام می شود.

هیچ کس فکر نمی‌کرد در جنگ اقتصادی 3 ساله پیروز شویم

روحانی با تاکید بر اینکه ما در شرایط تحریم و جنگ تمام عیار اقتصادی هستیم و این جنگ به مراتب بدتر از جنگ ۸ ساله بود، گفت: هیچ کس نه آمریکا و نه اروپا فکر نمی کرد که ایران در این جنگ اقتصادی به خوبی ۳ سال مقاومت کند. بسیاری از رهبران دنیا از من می پرسند چطور کشور را در این تحریم و فشار اداره کردید؟

وی افزود:  درست است مردم تحت فشار بودند و مقاومت کردند اما برق و آب و گار قطع نشد، بنزین از خارج وارد نکردیم بلکه صادر هم کردیم. ، جاده و بندر ساختمی و تحول در بهداشت و درمان بوجود آوردیم. ۱۱ هزار تخت بیمارستانی در این مدت اضافه شد که در تاریخ بی نظیر است.

رئیس جمهور تصریح کرد: آنها که کارهای دولت را نمی‌بینند باید دقت کنند و بینند دولت با کمک مردم دستگاه‌های دیگر و نیروهای مسلح چه کارهایی کرد. ما سیل و زلزله را مدیریت کردیم. اما در عین حال تحریمی که ۹۷ آمد را از ۹۸ مهار کردیم و تورم کم کم پایین آمد. البته در پایان ۹۸ دچار مصیبت کرونا شدیم  و همه دنیا دچار مشکل شدند و رشد اقتصادی همه کشورها کم یا منفی شد. ما هم همینطور اما در عین حال از این معظل هم عبور می کنیم.

وی افزود: در مقایسه با کشورهای غربی وضعیت ما بدتر نیست و از برخی کشورها بهتر است ودیدید در دو هفته توانستیم وضعیت بحرانی را مهار کنیم. خراسان یکی از استاهای با وضعیت بحرانی بود و دارد به وضعیت نرمال بر می کردد.

بگذارید آنها که در دیپلماسی تجربه دارند و موفق بودند کارشان را بکنند

روحانی اظهار داشت: می خواهم بگویم همه باید دنبال ثباتو ایجاد امید باشیم. اگر دولت موفقیتی بدست آورد، تقدیم شما می کند. نگران نباشید که دولت مشکلی را حل کند. شما حل کنید،

بگذارید با خردورزی،   کسانی که تجربه بیست و چند ساله دارند و در دیپلماسی موفق بودند و آمریکا را با دقت شکست دادند کارشان را بکنند.

رئیس جمهور افزود: ما برادریم و هدف واحد داریم. می‌دانیم هر قوه‌ای می‌خواهد کمک کند، اما مشورت کنیم و با همفکری کارها را پیش ببریم.

روحانی تاکید کرد: مردم در صحنه هستند و مقاومت مردم اصل اساسی است اگر دولت موفق شود به مدد مقاومت مردم است رهبری و مقاومت مردم دو پایه اتکای ما در مسیر سخت بوده و امروز هم خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.