۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
کد خبر: 730512
معلولیت محدودیت نیست

این تصور که مشکل معلولیت مشکل مربوط به فرد است و نه جامعه، اشتباهی فاحش و دردناک است. باید پذیرفت که معلولیت مشکل جامعه است و باید شرابطی فراهم شود تا همه افراد معلول نیز در جامعه از حق شهروندی برخوردار باشند و جومعه بتواند با اتخاذ رویکردهای مناسب زمینه حضور و مشارکت این افراد را فراهم کند و به دلیل معلولیت از خانواده و عرصه های اجتماعی طرد نشوند و مسئولیت های اجتماعی سازمان ها و مردم در قبال این عزیزان افزایش یابد. 
روز جهانی معلولین روز تعمیم شناخت جوامع و اقشار مردم از نیازها و فعالیت های معلولین و توانمندیهایشان و همچنین آشنا شدن خود فرد معلول نسبت به حقوق مادی و معنوی خودشان و راه کار برای رفع موانع و آسیب هاست.
اما بچه های موسسه شکوه مهر و آسایشگاه شهید بهشتی همون بچه هایی که بدلیل ناتوانیشون و عدم درک خانواده طرد شدند و به آقامون امام رضا (ع)ضامن آهو پناه آوردند و حالا سالهاست که از طریق خادمین حرم مطهر و نیروی انتظامی به این موسسه تحویل داده شدند تا زندگی جدیدی رو شروع کنند حالا این فرشته های پاک و معصوم که یه روزی خانوادشون فکر میکردند که سربارشون هستند و رهاشون کردند اینقدر مستقل و فعال شدند که میتونند با دستای کوچیکشون هنر آفرینی کنند و به همه نشون بدن که چقدر توانمند هستند . مثل قاسم که ثابت کرد معلولیتش نمیتونه مانع درس خوندن بشه و  اولین کسی بود که تو این مرکز دیپلم فنی معرق گرفت و به همت و تلاش خودش و مربیاش کارگاه معرقو راه اندازی کرد و حالا به دوستاشم این هنرو یاد داده.
اگه پای صحبت این بچه ها بشینیم اصلا باورمون نمیشه که معلولیت دارند چون هم رفتارشون هم کارهای دستیشون نشان از ناتوانیشون نداره

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.