رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: با اعمال محدودیت‌های جدید مقابله با کرونا از ابتدای آذرماه، آمار مرگ و میر و مبتلایان به بیماری کووید ۱۹، در این شهرستان کاهش یافته ‌است.

میزان مرگ و میر و بستری‌های کرونا در سبزوار کاهش یافته ‌است

به گزارش قدس آنلاین،  دکتر علیرضا مسلم افزود: هر چند وضعیت سبزوار به لحاظ میزان ابتلا به کرونا همچنان قرمز است اما از شرایط سیاه و حاد آبان ماه خارج شده است.

وی اضافه کرد: قبل از اعمال محدودیت‌های جدید به طور میانگین روزانه ۴۰ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در سبزوار بستری می شدند چنانکه آمار بیماران مبتلا به ویروس کرونا در مرکز آموزشی - درمانی واسعی این شهرستان به ۲۵۰ نفر رسیده بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با تشکر از همراهی مردم، اصناف و نهادهای دولتی در اعمال محدودیت‌های جدید گفت: هم اینک شهرستان‌های جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد به لحاظ  شیوع ویروس کرونا از وضعیت نارنجی به زرد تغییر کرده‌اند.

مسلم با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دوری از دورهمی‌های خانوادگی افزود: تداوم وضع موجود و کاهش شیوع ویروس کرونا بستگی به جدی گرفتن این موضوع از سوی مردم دارد.

دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با ۶ بیمارستان تخصصی، ۸۵۰ تخت مصوب، ۲۸ مرکز بهداشتی، درمانی و ۵۵ داروخانه دولتی و خصوصی با ۸۰ داروساز به ۶۰۰ هزار نفر جمعیت شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کند و بیمارستان واسعی سبزوار به طور ویژه برای پذیرش بیماران مشکوک به کرونا در این شهرستان در نظر گرفته شده است.

منبع:ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.