۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷
کد خبر: 730581

رییس اتاق اصناف مشهد گفت: براساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، ممنوعیت فعالیت مشاغل گروه ۲، سه و چهار در مشهد تا اطلاع بعدی تمدید ‌شد.

تعطیلی اصناف در مشهد تمدید شد

به گزارش قدس آنلاین، محمود بنانژاد افزود: با توجه به ارزیابی مجدد شهرها توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و به دلیل ماندن شهر مشهد در وضعیت قرمز کرونایی، این محدودیت تا اطلاع بعدی تمدید شده است.

وی ادامه داد: بر این اساس واحدهای صنفی گروه‌های شغلی ۲، سه و چهار مستقر در مجتمع‌های تجاری، پاساژها و حاشیه خیابانهای اصلی و فرعی شهر مشهد تعطیل و غیرفعال می‌شوند.

رییس اتاق اصناف مشهد گفت: فعالیت صنوف گروه یک مانند روزهای گذشته با رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی و حفظ فاصله گذاری هوشمند اجتماعی منعی ندارد.

وی افزود: نانوایی‌ها، سوپرمارکتها، فروشندگان میوه و سبزی، مواد پروتئینی، تجهیزات پزشکی، لوازم بهداشتی و شوینده، عینک سازان، فروشندگان گیاهان دارویی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، همچنین واحدهای خدماتی شامل خشکشویی‌ها، واحدهای تعمیر خودرو، الکترومکانیک و تلفن همراه، فروشندگان لوازم خانگی، رایانه، مصالح ساختمانی، لوله و پروفیل، شوفاژ و تهویه، لوله بازکنی و قفل و کلیدسازی، آهنگران و صنوفی که در بخش ارایه خدمات و تعمیرات هستند، مجاز به فعالیت بدون محدودیت می‌باشند.

بنانژاد ادامه داد: فروشندگان لوازم آرایشی، خرازی‌ها، فروشندگان کتاب و لوازم تحریر، فرش و موکت، بستنی و فالوده، پوشاک و فروش فیلم و عکس، مبل و صندلی، دوچرخه و موتورسیکلت، تایپ و تکثیر، مشاوران املاک و فروشندگانی از این دست که جزو مشاغل گروه ۲ و سه محسوب می‌شوند، ممنوعیت فعالیت دارند و اگر این واحدها در فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز مستقر باشند، فعالیت آنها همچنان ممنوع است.

وی گفت: در این مدت رستوران‌ها، پیتزافروشی‌ها، سفره‌خانه‌های سنتی، آبمیوه فروشی‌ها باید به صورت بیرون بر فعالیت داشته باشند و فعالیت پاساژها و مجتمع‌های تجاری نیز ممنوع است.

رییس اتاق اصناف مشهد افزود: بخش حمل و نقل درون شهری از قبیل آژانس‌ها، چاپخانه‌ها، فروشندگان جراید، کرایه دهندگان فیلم و کافی نت‌ها مجاز به فعالیت هستند.

وی ادامه داد: ستاد ملی مقابله با کرونا هر ۲ هفته یکبار وضعیت شهرها را از نظر شیوع بیماری کووید ۱۹ بررسی و آنها را در دسته‌های سیاه، قرمز، نارنجی، زرد و سفید قرار می‌دهد که بر این اساس مشهد اکنون در وضعیت قرمز قرار دارد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.