حق ثبت اختراع جدید سونی نشان از طراحی کارت گرافیک دوگانه توسط این شرکت را می‌دهد.

احتمال استفاده سونی از کارت گرافیک دوگانه

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، حق ثبت اختراع جدید سونی نشان می‌دهد که این شرکت در حال کار بر روی کنسولی با طراحی کارت گرافیک دوگانه و پشتیبانی از فضای بازی ابری است. حق ثبت اختراع شامل روش طراحی GPU / APU دوگانه و روشی برای استفاده از کنسول بازی خانگی برای ارائه خدمات بازی ابری است. این عملیات پیچیده تر از تلاقی کارت‌های گرافیکی رایانه‌ای است. طبق این حق ثبت اختراع ، حالت کار دو کارت گرافیک مشابه کارت های گرافیک دو هسته ای است، یکی از هسته ها وظیفه ارائه بخشی از گرافیک ها را دارد در حالی که هسته دیگر مسئولیت باقیمانده محتوای ارائه شده هسته اول را بر عهده دارد. جالب اینجاست که این حق ثبت اختراع به نسخه احتمالی Sony PS5 Pro پیوند دارد.



در سند ثبت اختراع همچنین ذکر شده است که کنسول بازی جدید به "نسخه سبک" یک پردازنده گرافیکی و یک نسخه "پیشرفته" از دو GPU تقسیم شده است. نسخه پیشرفته شامل فضای ذخیره سازی بزرگتر و عملکرد محاسباتی قوی تر است ، این ویژگی شبیه PS4 و PS4 Pro قبلی است و بنابراین ، حدس و گمان هایی در مورد وجود نسخه Sony PS5 Pro با کارت گرافیک دوگانه وجود دارد.



اگرچه طراحی کارت گرافیک دوگانه نمی‌تواند تأثیر 1 + 1 = 2 را به دست آورد ، همچنین می‌تواند رزولوشن را افزایش دهد، نرخ فریم را افزایش دهد و ...، این ویژگی باعث می‌شود که در نهایت به یک تجربه بازی 120fps با کیفیت 4K و به کیفیت بازی VR بهتر دست یابد.

طراحی کارت گرافیک دوگانه ، ارائه چندرسانه‌ای را آسان‌تر می‌کند

با توجه به توضیحات ثبت اختراع ، در یک محیط شبیه سازی GPU ، دو روش برای تخصیص هر فریم وجود دارد. یکی معمولاً توسط چندین واحد رندر GPU ارائه می شود و دوم تقسیم فریم برای ارائه است. در روش خروجی سنتی از یکی از پردازنده‌های گرافیکی برای کنترل خروجی ویدئو HDMI استفاده می‌شود که به GPU نیاز دارد تا تصاویر خروجی توسط GPU دیگر را بخواند و آنها را برای خروجی از طریق رابط فیزیکی تلفیق کند.



علاوه بر طراحی GPU دوگانه، این حق ثبت اختراع به مفهوم فضای بازی ابری نیز اشاره کرده است. این به اجزایی مانند دوربین ها ، NFC ، GPS ، حسگرهای زیستی ، سنسورهای هوا و ... اشاره دارد. این سنسورها در دستگاهی هستند که به اینترنت متصل می‌شوند، با این وجود ، دستگاه پیوندی دیگری وجود دارد که برای انجام بازی‌های ابری استفاده خواهد شد.



علاوه بر این ، این حق ثبت اختراع همچنین به فناوری NUMA (دسترسی غیر یکنواخت حافظه) اشاره می‌کند. هر گروه از APU این فناوری شامل کنترل کننده حافظه و حافظه مستقل خود است، با این کار مشکل ازدحام در نتیجه استفاده از چندین هسته با استفاده از یک کنترل کننده حافظه برطرف می‌شود.

با این حال ، باید توجه داشته باشیم که این تنها حق ثبت اختراع برای طراحی GPU دوگانه یا طراحی دوگانه APU است و باید تا زمان عملی شدن آن صبر کنیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.