معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان رضوی گفت: ظرفیت کارکنان ادارات ضروری در مشهد ۵۰ درصد و در سایر ادارات حداکثر یک‌سوم است.

اعلام نحوه حضور کارکنان ادارات خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، کوکب موسوی  در خصوص نحوه حضور کارکنان ادارات در خراسان رضوی و مشهد در هفته سوم محدودیت‌های کرونایی کشور اظهار کرد: با توجه به اعلام وضعیت جدید هر شهر از نظر شرایط هشدار کرونا، حضور کارکنان و ارائه خدمات در ادارات از روز شنبه، ۱۵ آذر ماه تا انتهای هفته آتی منطبق بر وضعیت جدید اعلام شده مقرر شده است.

وی بیان کرد: خدمات دستگاه‌های اجرایی مرتبط با مشاغل گروه شماره یک که مستقیما در زندگی روزمره شهروندان و یا انجام فعالیت‌ها تاثیرگذار است، تعطیل نخواهد بود.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان رضوی ادامه داد: خدمات دستگاه‌های اجرایی که عدم ارائه آن تاثیر جدی در زندگی روزمره شهروندان ایجاد نمی‌کند، مطابق با وضعیت سه‌گانه شرایط هشدار که از سوی قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام شده، انجام خواهد شد.

موسوی با اشاره به فعالیت کارکنان ادارات در شهرهای با وضعیت زرد تصریح کرد: کارکنان ادارات ارائه‌دهنده خدمات ضروری و دستگاه‌های مرتبط با ماموریت‌های اساسی و مدیریت شهری با صددرصد ظرفیت در محل کار حاضر خواهند شد. سایر ادارات شهر برای ارائه خدمات خود، با حضور دوسوم کارکنان فعالیت خواهند کرد.

وی در خصوص وضعیت کارکنان ادارات در شهرهای با وضعیت نارنجی گفت: ادارات ارائه‌دهنده خدمات ضروری و دستگاه‌های مرتبط با ماموریت‌های اساسی و مدیریت شهری با تشخیص بالاترین مقام مسئول نسبت به کاهش یک‌سوم کارکنان خود اقدام خواهند کرد. سایر ادارات شهر برای ارائه خدمات خود، با حضور ۵۰ درصدی کارکنان خود فعالیت خواهند داشت.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان رضوی با اشاره به وضعیت کارکنان ادارات در شهرهای با وضعیت قرمز از جمله شهرستان مشهد عنوان کرد: ادارات ارائه‌دهنده خدمات ضروری و دستگاه‌های مرتبط با ماموریت‌های اساسی و مدیریت شهری با تشخیص بالاترین مقام مسئول نسبت به کاهش ۵۰ درصدی کارکنان خود اقدام خواهند کرد، مشروط بر اینکه خللی در ارائه خدمات ضروری به وجود نیاید.

موسوی اضافه کرد: سایر ادارات شهر برای ارائه خدمات خود، با حضور حداکثر یک‌سوم کارکنان خود فعالیت خواهند کرد، البته در بخش‌نامه سازمان اداری و استخدامی کشور ذکر شده که بالاترین مقام مسئول می‌تواند نسبت به کاهش حضور کارکنان خود اقدام نماید اما حضور کارکنان در محل اداره نباید به بیش از یک‌سوم افزایش یابد.

وی خاطرنشان کرد: کلیه مراکز آموزشی اعم از آموزشگاه‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها و... به طور کامل تعطیل خواهند بود و تنها کارکنان حفاظت فیزیکی، حفاظت تاسیسات و سامانه‌های الکترونیکی حضور خواهند داشت.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان رضوی بیان کرد: آن دسته از دستگاه‌هایی که زیرساخت لازم برای انجام وظایف کارکنان به صورت دورکاری را ایجاد کرده‌اند، می‌توانند از خدمات دورکاری کارکنان خود استفاده کنند. همچنین در کلیه وضیعت‌های سه‌گانه شرایط هشدار، ماموریت‌های اداری غیر ضروری لغو می‌شود و دستگاه‌های اجرایی موظف‌ هستند از اعزام کارکنان خود به ماموریت‌های غیرضروری خودداری کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.