۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۲
کد خبر: 730633

وزارت خارجه جمهوری آذربایجان با محکوم کردن تصویب قطعنامه از سوی پارلمان فرانسه درباره استقلال قره باغ اعلام کرد، سفیر فرانسه در باکو را برای اعلام موضع خود احضار می‌کند.

باکو، سفیر فرانسه را احضار می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مجمع ملی فرانسه روز پنجشنبه به نفع قطعنامه‌ای رای داد که پیشتر توسط سنای این کشور تایید شده بود. این قطعنامه با ۱۸۸ رای موافق در برابر سه رای مخالف و ۱۶ رای ممتنع تصویب شد و بر این اساس، دولت پاریس خودمختاری قره باغ را به رسمیت می‌شناسد.

وزارت خارجه جمهوری آذربایجان در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما سفیر فرانسه در باکو را در ارتباط با تصویب این قطعنامه بی پایه اساس در مجمع ملی فرانسه احضار می‌کنیم و مراتب اعتراض شدید خود را درباره این مساله اعلام خواهیم کرد.

این وزارتخانه همچنین تصمیم مجمع ملی فرانسه را در تصویب چنین قطعنامه‌ای، یک رفتار تحریک آمیز، غیردوستانه و بی پایه و اساس دیگر از سوی پارلمان فرانسه در کمپینیی علیه باکو توصیف کرد.

این در حالیست که ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه گفته که با وجود تصویب این قطعنامه در سنا و مجمع ملی فرانسه، پاریس مخالف چنین اقدامی است و تاکید کرده که ایروان از  فرانسه نخواسته تا استقلال قره باغ را به رسمیت بشناسد.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.