۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱
کد خبر: 730663

خانواده‌ای در روستای مور تنها داشته‌شان را که یک خانه بود، وقف خانه عالم و زینبیه کردند.

وقفی کوچک اما زیبا ...

به گزارش خبرنگار ما دختر این خانواده ضمن اعلام این مطلب می‌گوید: پدر و مادرم سال‌ها در روستای مور در نزدیکی داورزن زندگی می‌کردند و همه دارایی آن‌ها همان یک منزل قدیمی ۴۵ متری بود که خودشان سال‌ها در آن زندگی کردند. مادرم آن را وقف خانه عالم و زینبیه کرد. انسیه موری می‌افزاید: سال ۹۶ این وقف انجام شد و سندش به اوقاف واگذار شد. از طرفی ما پنج خواهر و یک برادرم نیز از این وقف استقبال کردیم.

این بانوی ۵۵ ساله خاطرنشان می‌کند: این خانه بسیار قدیمی بود و تصمیم گرفتم در تکمیل وقف مادرم این خانه را مجدد بسازم.

وی با اشاره به اینکه زینبیه محلی است که بانوان در صورت عدم امکان رفتن به مسجد برای خواندن قرآن می‌توانند از زینبیه استفاده کنند، بیان می‌کند: این خانه علاوه بر زینبیه، خانه عالم است. یعنی روحانی هنگامی که برای برگزاری مراسم‌های عزاداری به روستا می‌آید و یا برای اقامت چندساله به منظور تبلیغ در روستا، می‌تواند در این خانه ساکن شود.

وی تصریح می‌کند: در روستای مور همه اهالی کهنسال هستند و رفت و آمد به داورزن برای درمان مشکل است، بنابراین هماهنگی‌های لازم انجام شده است تا هفته‌ای یک بار در روزهای شنبه، پزشک مرکز بهداشت داورزن یک روز کامل به روستای ما بیاید و در مدت حضورش در روستا از این خانه برای استراحت و اقامت استفاده نماید.

این بانوی نیک‌اندیش توضیح می‌دهد: ساخت این منزل و تکمیل وسایل اولیه مناسب برای خانه عالم، حدود 100 میلیون تومان برآورد شد و باتوجه به اینکه همسرم کشاورز و من خانه‌دار هستم، بخشی از هزینه ساخت و تکمیل خانه توسط خودمان و مابقی با همت مردم روستا و خیران دیگر تأمین شد.

وی در پایان تأکید می‌کند: هدفمان از این کار ادامه اندیشه مادرم بود و اینکه یادآوری شود، می‌توان همان تنها داشته را هم وقف کرد و چندین نسل از آثار و برکات آن بهره ببرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.