مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن فقط تا تاریخ ۳۰ آذر ماه زمان دارند تا نسبت به تکمیل پرونده و افتتاح حساب و واریز مبلغ ۴۰ میلیون تومان اقدام کنند از این تاریخ به بعد و به محض بازشدن مجدد سیستم ثبت نام متقاضیان جدید جایگزین این افراد خواهند شد.

۳۰ آذرماه آخرین مهلت تکمیل پرونده وافتتاح حساب طرح اقدام ملی مسکن/کلنگ‌زنی ۷ هزار و ۵۵۰ واحد در استان تهران

«خلیل محبت خواه» مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در گفت و گو با قدس آنلاین در رابطه با آخرین اقدامات در باره ثبت نام و اجرای طرح اقدام ملی مسکن در استان تهران گفت:از ابتدای اعلام و ثبت انم طرح اقدام ملی مسکن ۷۳ هزار و ۳۷۳ نفر در استان تهران در این طرح ثبت نام کردند؛ همان طور که اطلاع دارید در شهرهای استان تهران در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر وزارت راه و شهرسازی متولی امور است و در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر بنیاد مسکن کار را برعهده دارد؛ ز این آمار ۳۹ هزار ۲۲۴ نفر در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر و ۳۴ هزار و ۱۴۹ نفر در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر ثبت نام کرده‌اند.

وی افزود: از این تعداد  ۴ هزار و ۶۹۵ نفر در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر و یک هزار و ۱۴۶ نفر در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر حائز شرایط اولیه شدند و فرم ج آنها تأیید شده است یعنی در مجموع ثبت نام  ۵ هزار و ۸۴۱ نفر مورد تأیید قرار گرفت که از این بین ۳ هزار و ۴۳ نفر افتتاح حساب کرده‌اند که باید نسبت به تکمیل حسابشان اقدام می‌کردند که از این مقدار بیش از ۲ هزار نفر افتتاح حساب را تکمیل کرده‌اند.

محبت خواه در رابطه با جانمایی این طرح در استان تهران نیز گفت: جانمایی این طرح در قالب ۲۷ پروژه تعریف شده است که در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر و زیر ۱۰۰ هزار نفر آماده تحویل هستند و تابه امروز ۷ هزار و ۵۵۰ واحد را گلنگ زنی کرده ایم که کار آنها در دست انجام است.

وی تأکید کرد: اقدامات اجرایی تقریباً در تمام مناطقی که مشخص شده است اعم از پاک دشت، شهریار اسلام شهر رباط کریم قرچک که زیر نظر راه و شهرسازی هستند و نیز در شهرهای صفادشت دماوند و پیشوا و فیروزکوه و کیلان که زیر نظر بنیاد مسکن هستند متناسب با پروانه هایی که از شهرداری اخذ شده است آغاز شده است.

محبت خواه در رابطه با میزان استقبال از طرح اقدام ملی مسکن نیز تصریح کرد: استقبال از این طرح در ابتدا کمی کند بود اما در حال حاضر بهتر شده است؛ ما در شورای مسکن استان مصوب کرده بودیم که تا ۱۰ آذر کسانی که افتتاح حساب شان را تکمیل نکرده بودند از این گردونه حذف بشوند اما به واسطه نامه‌ای که از طرف معاونت مسکن وزارت خانه مهلت تکمیل حساب تا ۳۰ آذر تمدید شد. بنابراین متقاضیان تا تاریخ ۳۰ آذر ماه متقاضیان زمان دارند تا نسبت به تکمیل پرونده و افتتاح حساب و واریز مبلغ ۴۰ میلیون تومان اقدام کنند از این تاریخ به بعد و به محض بازشدن مجدد سیستم ثبت نام متقاضیان جدید جایگزین این افراد خواهند شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در رابطه با ثبت نام تسهیلات ودیعه مسکن نیز گفت: تعداد متقاضیان ثبت نام شده ودیعه مسکن در استان تهران ۱۹۱ هزار و ۳۵ نفر بوده است که ۹۵ هزار و ۲۳۳ نفر حائز شرایط بودند؛ از این بین درخواست وام ۲۶ هزار و ۸۲۷ نفر در مرحله تعیین شعبه است و به تعداد ۱۵ هزار و ۹۵۰ نفر وام نیز وام ودیعه پرداخت شده است.

وی در مورد احتمال تمدید ثبت نام ودیعه مسکن نیز گفت: هنوز تصمیمی در این رابطه گرفته نشده و به ما ابلاع نشده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.