مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان خواف گفت: پرداخت الکترونیکی صدقات از طریق دستگاه های کارتخوان در این شهرستان امکان پذیر شد.

جمع‌آوری صدقات در خواف الکترونیکی شد

به گزارش قدس آنلاین، مجتبی حیاتی ابراز کرد: صدقات در شهرستان خواف به دستگاه کارت‌خوان سیار اندرویدی مجهز شده‌اند.

وی تصریح کرد: کمیته امداد همواره به دنبال ارتقای خدمات است از همین روی به‌منظور استفاده از فناوری‌های روز رویکرد جدید صندوق صدقات در خواف الکترونیکی شده است.

وی افزود: با توجه به شیوع کرونا مردم ترجیح می‌دهند که صدقات خود را به‌صورت الکترونیکی پرداخت کنند و کمتر با پول در ارتباط باشند، اگرچه برخی از مردم همچنان معتقد هستند که صدقه باید به‌صورت دستی و روزانه در صندوق صدقات واریز شود، بنابراین تلاش کردیم خدمات در حوزه صندوق صدقات را به‌صورت متنوع ارائه دهیم تا افراد با توجه به تمایل خود نوع پرداخت صدقات را انتخاب کنند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان خواف اظهار کرد: استفاده از صندوق صدقات الکترونیکی سرعت عمل را افزایش می‌دهد و این کمک‌ها با ‌سرعت بیشتری در اختیار نیازمندان قرار می‌گیرد، در روش جمع‌آوری صدقات الکترونیکی از دستگاه‌های پوز اندرویدی استفاده می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در واقع همکاران کمیته امداد با استفاده از دستگاه پوز به درب منازل مراجعه و صدقات را از طریق کارت‌بانکی دریافت می‌کنند، این روش نسبت به روش سنتی مزایای مختلفی دارد که می‌توان به حذف فیزیکی پول، کاهش زمان تخلیه، کاهش هزینه‌های اجرایی، اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی سریع به مشترکان، حذف قبوض کاغذی و ارائه رسید الکترونیکی و ارتقای اعتماد عمومی اشاره کرد.

حیاتی یادآور شد: استفاده از دستگاه پوز اندرویدی باعث افزایش دقت، سرعت و کاهش هزینه‌های جمع‌آوری صدقه می‌شود، امیدواریم در مراحل بعدی، صندوق‌های صدقات به‌جز موارد معدودی حذف‌شده و روش‌های غیرحضوری پرداخت صدقات جایگزین ‌شود، درواقع با استفاده از دستگاه پوز اندرویدی امکان سوءاستفاده افراد سودجو کاهش می‌یابد.

وی اظهار کرد: از ابتدای آذر ماه سال جاری همکاران جمع‌آوری صدقات در شهرستان خواف به دستگاه کارت‌خوان سیار اندرویدی مجهز شده‌اند، این افراد هنگام مراجعه به درب منازل مشترکین بعد از دریافت صدقات، رسید الکترونیکی وجوه دریافتی را به‌صورت آنی صادر و به مشترکین تحویل می‌دهند، همزمان پیامک مبلغ واریزی نیز برای مشترک ارسال می‌شود.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان خواف یادآور شد: کمک‌های جمع‌آوری‌شده از صندوق‌های صدقات مطابق برنامه‌ریزی انجام‌شده و اساس نیاز جامعه هدف در امور معیشتی، درمان، مسکن، جهیزیه و تحصیل نیازمندان شهرمان هزینه خواهد شد .

وی یادآور شد: علاقه‌مندان به استفاده از سرویس‌های غیرحضوری می‌توانند در هر ساعتی از شبانه‌روز با ارسال یک پیامک خالی به سر شماره ۸۸۷۷ و انجام مراحل، با انتخاب رقم موردنظر خود، عضو سامانه صدقه پیامکی شوند، همچنین کد#۰۵۱۷*۸۸۷۷* به‌عنوان یکی از درگاه‌های نوین صدقه پیامکی کمیته امداد شهرستان خواف، برای دریافت کمک‌های مردم خیراندیش در نظر گرفته‌شده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.