ورزش: بدون شک و به اعتراف بسیاری از چهره های شناخته شده فوتبال ایران و آسیا ورزشگاه امام رضا (ع) یکی از بهترین ورزشگاه های موجود در خاورمیانه است که با استانداردهای روز دنیا مطابقت دارد که برگزاری بازی فوتبال در این ورزشگاه می تواند آرزوی هر تیم به حساب آید.

استادیوم ثامن از سوی سازمان لیگ تأیید نشده است

اما انگار مدیران مشهد، حتی در روزهایی که فوتبال به دلیل ویروس کرونا بدون تماشاگر برگزار می شود زیاد تمایلی به استفاده از این ورزشگاه ندارند. هرچند در ایامی که فوتبال قبل از کرونا با تماشاگر هم برگزار می شد، مشهد به عنوان یکی از اخلاقمدارترین شهرهای فوتبال میزبان مسابقات لیگ برتر در ورزشگاه امام رضا(ع) بود و هیچ نمونه بی اخلاقی و ناهنجاری اجتماعی در این ورزشگاه گزارش نشده است!

با این حال مدیرکل ورزش و جوانان حدود 10 روز پیش از مصوبه شورای تامین برای انتقال بازی های تیم شهرخودرو از ورزشگاه امام رضا(ع) به ورزشگاه ثامن در شاندیز خبر داد، اتفاقی که با تعجب بسیاری از اهالی فوتبال مواجه شد! همان طور که انتظار می رود همزمان با رسانه ای شدن این خبر، اعتراض ها نیز شدت گرفت. مهدی رحمتی سرمربی شهرخودرو اولین نفر بود که به این تصمیم اعتراض کرد، پس از آن نوبت به حمیداوی رسید و در نهایت چهره های رسانه ای و ورزشی به نقد این تصمیم پرداختند اما گویا این اعتراض ها برای اعضای شورای تامین اهمیت چندانی نداشت.

تأییده سازمان لیگ

اما چرا منتقدان با این تصمیم مخالفند؟ حقیقت ماجرا اینجاست که وقتی ورزشگاه مدرنی در شهر هست ورزشگاه ثامن به واسطه بعد مسافت و فاصله بسیار زیاد از مرکز شهر محل مناسبی برای میزبانی از بازی های شهرخودرو نیست! این ورزشگاه با وجود بازسازی مجدد هنوز به تائید سازمان لیگ نرسیده است و مشخص نیست چمن ورزشگاه از قابلیت لازم برای برگزاری بازی ها برخوردار باشد. در حالی که امکانات مجهز و حرفه ای و استاندارد ورزشگاه امام رضا(ع) سبب شده تیم شهرخودرو با بهره گیری از این فضا بازی را به خوبی مدیریت کند.

نکته مهم دیگر بحث تردد تیم ها و عوامل برگزاری بازی‌هاست.از آنجا که این ورزشگاه در مرکز شهر است بازیکنان تیم ها می توانند پس از مسافتی کوتاه خود را به محل برگزاری برسانند در حالی که اگر قرار به برگزاری بازی در ثامن باشد فرایند نقل و انتقال طولانی تر خواهد شد و این مسئله معضلاتی را برای تیم ها و نماینده شهر مشهد هم از نظر امنیتی و از نظر تصادفات به دنبال خواهد داشت. در این بین حضور خبرنگاران ورزشی و عوامل برگزاری بازی نیز با چالش مواجه می شود. یادمان نرود زمستان در راه است و جاده منتهی به استادیوم ثامن هنوز دارای اشکالات فنی بسیاری است.

تمام استان های ایران در حسرت داشتن چنین ورزشگاهی هستند تا نماینده شهرشان در آن بازی کند، اما انگار برای مسئولان هیچ اهمیتی ندارد که از چنین سرمایه ای ارزشمند در جهت موفقیت نماینده شهر خود استفاده کنند. بدون تردید اگر این ورزشگاه در استان هایی نظیر اصفهان، تبریز،اهواز بود مسئولان اجرایی استان هرگز چنین تصمیمی اخذ نمی کردند. آستان قدس رضوی در جهت توسعه زیر ساخت های ورزشی شهری و کشوری چنین مجموعه ای را آماده بهره برداری کرده که در تمام خاورمیانه زبانزد خاص و عام است اما گویا برخی اصرار دارند آن را از گردونه ورزش عمومی خارج کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.