شرکت SMIC توسط ایالات متحده و سه شرکت چینی دیگر در لیست سیاه قرار گرفت.

بزرگترین سازنده تراشه چینی در لیست سیاه آمریکا قرار گرفت

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، شایعاتی مبنی بر اینکه دولت ترامپ بزرگترین سازنده تراشه چین Semiconductor Manufacturing International Corporation (SMIC) و سومین شرکت بزرگ نفت و گاز چین ، China National Offshore Oil Corporation (CNOOC) را در لیست سیاه قرار می‌دهد ، کاملاً تأیید شده است.

شرکت SMIC مدار مجتمع خدمات تولید یکپارچه ۳۵۰ نانومتری را طی فرایندی به فناوری ۲۸ نانومتری است.

سایت‌های تولید اس‌ام‌آی‌سی در سراسر سرزمین اصلی چین است و ادارات آن در ایالات متحده، ایتالیا، ژاپن و تایوان است و یک دفتر نمایندگی در هنگ کنگ دارد.

از مشتریان قابل توجه این شرکت می‌توان کوالکام، برودکام و تگزاس اینسترومنتس را نام برد.

این شرکت ها متهم به ارتباط با ارتش چین هستند و تحریم‌های جدید شامل شرکت های زیر است:

شرکت بین المللی ساخت نیمه رسانا (SMIC)

شرکت ملی نفت دریایی چین (CNOOC)

شرکت فناوری ساخت و ساز چین (CCTC)

شرکت مهندسی مشاور بین المللی چین (CIECC)


طبق اطلاعات، پنتاگون برای مقابله با استراتژی بخش نظامی و غیر نظامی چین برای حمایت از اهداف نوسازی ارتش آزادی بخش چین با دسترسی به فناوری پیشرفته آماده است.

همانند شرکت Huawei ، قرار دادن لیست سیاه این شرکت‌ها به معنای منع استفاده از شرکت‌ها، تکنولوژی و فناوری‌های آمریکایی است.



شرکت Huawei و Honor سال آینده ۴ و ۲ درصد از بازار گوشی های هوشمند را به خود اختصاص خواهند داد

پیش بینی جدید شرکت تحقیقاتی TrendForce می گوید که شرکت مستقل Honor که دیگر هیچ ارتباطی با هوآوی ندارد ، تنها در سال آینده می‌تواند ۲درصد از بازار جهانی گوشی‌های هوشمند را اشغال کند که این وضعیت بسیار سختی برای این برند است.

البته فروش آنر بسیار سخت به هوآوی ضربه خواهد زد که تحت فشار تحریم های آمریکا و پیامدهای آن به سختی زنده مانده است. اگر امسال تحلیلگران تنها ۱۴ درصد از بازار جهانی تلفن های هوشمند را به این شرکت بدهند ، در سال آینده ، طبق پیش بینی ، سهم این شرکت به ۴ درصد نیز کاهش می یابد. با چنین نتایجی ، شرکت مجبور است برای حضور در جمع ده تولید کننده برتر بجنگد، زیرا قطعاً آنها نمی توانند به جمع پنج تولید کننده برتر برسند.

تحریم‌های ایالات متحده علیه Huawei توانایی این شرکت در تهیه اجزای مورد نیاز را محدود می‌کند و بر توانایی هوآوی در تولید و بازاریابی گوشی‌های هوشمند جدید تأثیر می‌گذارد، دلیل اصلی این تحریم‌ها تصمیم هوآوی برای فروش برند آنر بود.

طبق پیش بینی های انجام شده ، یک شرکت چینی دیگر، به نام شیائومی، جایگاه خود را در سال آینده به طور قابل توجهی تقویت می کند. تحلیلگران TrendForce پیش بینی متوسطی برای سهم شیائومی برای افزایش از ۱۲٪ به ۱۴٪ ارائه می دهند. با این حال ، خود شیائومی بسیار خوش بین تر است و قصد دارد از ۲۴۰ تا ۳۰۰ میلیون گوشی هوشمند بفروشد. همچنین ، این شرکت می‌خواهد از اپل پیشی بگیرد و احتمالاً برای کسب رتبه برتر با سامسونگ رقابت کند.



سامسونگ ، هوآوی و شیائومی در Q۳ ۲۰۲۰ در راس بازار گوشی های هوشمند قرار گرفتند

آژانس تحلیلی گارتنر گزارش دیگری در مورد بازار گوشی های هوشمند منتشر کرده است. بنابراین ، در سه ماهه سوم سال جاری ، ۳۶۶ میلیون گوشی هوشمند در سراسر جهان فروخته شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵.۷ درصد کمتر است و اگرچه افت آن محسوس است ، اما کمتر از ۲۰ درصد در نیمه اول سال بازار افت کرد.

سامسونگ با فروش ۸۰.۸۲ میلیون دستگاه و ۲۲٪ از سهم بازار همچنان پیشرو این صنعت است. به طور کلی ، از میان ۵ تولید کننده برتر ، فقط سامسونگ و شیائومی توانستند به ترتیب ۲.۲ و ۳۴.۹ درصد فروش را افزایش دهند. هوآوی با فروش ۵۱.۸۳ میلیون گوشی هوشمند در جایگاه دوم قرار دارد و سهم بازار آن ۱۴.۴ درصد است، شیائومی نیز ۴۴.۴۱ میلیون گوشی هوشمند معادل۱۲.۱٪ سهم بازار فروخته است.

اپل نیز در جایگاه چهارم قرار دارد، بین ماه‌های ژوئیه و سپتامبر ، این شرکت ۴۰.۶ میلیون گوشی هوشمند به فروش رسانده است و سهم بازار آن ۱۱.۱ درصد بود. جالب اینجاست که شرکت اوپو فاصله چندانی با اپل ندارد و در سه ماهه سوم ، ۲۹.۸۹ میلیون گوشی هوشمند فروخته است (سهم بازار این شرکت نیز ۸.۲ درصد است).

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.