رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی گفت: ۱۰۰ مردم یار سلامت در بیمارستان‌های امام رضا (ع) و شریعتی مشهد مشغول ارائه خدمت به بیماران کرونایی هستند.

۱۰۰ مردم یار سلامت در مشهد به بیماران کرونایی خدمت می‌کنند

به گزارش قدس آنلاین، دکتر محسن ذاکریان افزود: مردم یاران سلامت به صورت داوطلبانه دوره آموزشی مراقبت از بیماران کرونایی را می‌گذرانند تا در شرایط شدت بیماری به کمک کارکنان و تیم درمان بشتابند.

وی ادامه داد: هم اینک حدود ۲۵۰ نفر آمادگی خود را اعلام کرده‌اند تا در شرایط سخت کرونایی همراه با تیم درمان برای بهبود حال همشهریان خود تلاش کنند.
رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی با بیان اینکه از این تعداد صد نفر در بیمارستانهای امام رضا (ع) و شریعتی مشهد مشغول ارائه خدمت هستند و ۵۰ نفر دیگر نیز آموزش های لازم را کسب کرده‌اند، گفت: نیروهای داوطلب با درخواست بیمارستانها به مراکز درمانی مورد نظر اعزام می‌شوند و به یاری بیماران و تیم درمان می‌پردازند.
وی با بیان اینکه طرح "مسجد سنگر سلامت" نیز در محلات مختلف با همکاری مراکز بهداشت و پایگاه بسیج و رابطین سلامت در حال اجراست، افزود: بیماریابی در محلات آغاز شده و با تماس با بیمار یا خانواده  وی، خدمات مختلف مشاوره پزشکی، مراقبت‌های بهداشتی و بسته‌های کمک معیشتی برای آنها در نظر گرفته می‌شود.
ذاکریان ادامه داد: تلفن تماس طرح در اختیار بیمار قرار می‌گیرد تا اگر خدماتی به بیمار و خانواده وی ارائه نشده بود موضوع مورد بررسی قرار گیرد.

وی گفت: اغلب بیماران متقاضی بسته کمک معیشتی و نقاهتگاه هستند که این خدمات به آنها ارائه می‌شود.

رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی افزود: اعضای پایگاه بسیج از طریق سامانه ۱۹۱ با خانواده بیماران آشنا می شوند و خدمات مورد نیاز به آنها ارائه می دهند.

انتهای پیام/

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.