مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۳۹۵ مورد تولد نهم آذر (۹۹.۹.۹) در بیمارستان‌های زیرپوشش این دانشگاه انجام شد و موردی از ختم غیرضروری بارداری در این تاریخ گزارش نشده است.

ثبت ۳۹۵تولد در نهم آذر در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، دکتر شاپور بدیعی  افزود: از مجموع تولدهای انجام شده در این تاریخ، ۲۳۵ مورد به روش سزارین و ۱۶۰ مورد به روش طبیعی انجام شده و میانگین زایمان‌های روزانه در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۲۵۰ مورد است که از این میزان حدود ۴۴ درصد آنها زایمان سزارین و ۵۶ درصد زایمان طبیعی است.
وی با بیان اینکه ۹۵ درصد مدت بارداری در تاریخ  ۹۹.۹.۹  در این استان ۳۸ تا ۴۰ هفته بوده است که این عدد تفاوتی با روزهای دیگر نداشته است، ادامه داد: ۶۵ درصد کل سزارین‌های انجام شده در بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد مربوط به مادرانی بوده که زایمان‌های قبلی آنها سزارین بوده است، ضمن اینکه ۲۱ درصد سزارین‌ها با دلایل علمی بوده و ۱۴ درصد سزارین‌ها با دلایل تعریف نشده انجام شده است که موارد مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
دکتر بدیعی با بیان اینکه از هیچیک از بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد صدمات زایمانی و عوارض ناشی از ختم غیرضروری بارداری در تاریخ ۹۹.۹.۹  دریافت نشده است گفت: افزایش تقاضای بستری برای زایمان در مناسبت‌ها و ایام خاص سال همواره وجود دارد و برای انجام زایمان در موعد مقرر و عدم آسیب‌رسانی به مادر و نوزاد نیازمند فرهنگ‌سازی لازم در این حوزه هستیم.
وی افزود: فضای مجازی در آموزش و فرهنگ‌سازی جامعه و ممانعت از انتشار تبلیغات‌ نامتعارف می‌تواند نقش قابل توجهی در رفع این چالش در مناسبت‌های آتی داشته باشد و امیدواریم با اقدامات مؤثری که در این حوزه صورت می‌پذیرد شاهد نتایج مطلوبی در انجام زایمان‌های به‌موقع و فارغ از زمان خاص باشیم.

انتهای پیام/

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.