امیر دریادار دوم مجید مقصودی گفت: ما توانسته‌ایم بالای ۹۰ درصد قطعات زیردریایی‌ها را در داخل کشور با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان، بخش خصوصی و دانشگاه‌ها بومی‌سازی کنیم و تحویل یکان‌های تعمیراتی نیرو برای تعمیرات زیر دریایی ها بدهیم.

بیش از ۹۰ درصد قطعات زیردریایی‌های ایران بومی شده‌است

قدس آنلاین: به گزارش  روابط عمومی ارتش، امیر دریادار مجید مقصودی رئیس سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به نمایشگاه محصولات دفاعی نیروی دریایی ارتش، گفت: هر ساله به مناسبت هفتم آذر ماه سالروز عملیات مروارید که یادآور رشادت‌ها و دلاور مردی‌های کارکنان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است، آخرین دستآوردهای نیروی دریایی در حوزه صنعت و محصولات دفاعی سطحی و زیر سطحی ساخته شده توسط کارشناسان و محققان نیروی دریایی با تکیه برظرفیت داخلی کشور را در قالب نمایشگاه به نمایش می گذاریم.
رئیس سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به مهم ترین محصولات دفاعی نیروی دریایی ارتش، بومی سازی قطعات یکان‌های زیردریایی را از دستآوردهای صنعت دفاعی در این نیرو برشمرد و اضافه کرد: زیردریایی‌ها از پیچیدگی‌های خاصی برخوردار هستند و عملیاتی نگه داشتن زیردریایی‌ها منوط به تعمیر و بومی سازی قطعات آن است.
وی ادامه داد: خوشبختانه ما توانسته ایم بالای ۹۰ درصد قطعات زیردریایی‌ها را در داخل کشور با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان، بخش خصوصی و دانشگاه‌ها بومی‌سازی کنیم و تحویل یکان‌های تعمیراتی نیرو برای تعمیرات زیر دریایی ها بدهیم.
دریادار دوم مقصودی با تأکید بر ظرفیت پهپادی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: چون یکان‌های شناور و پروازی برای اجرای مأموریت در دریا، نیاز به باند دارند در راستای حل این مسئله بحث پهپادهای عمود پرواز را داریم و طی چند سال اخیر تلاش‌های زیادی را در این رابطه انجام داده ایم. پهپادهایی که قابلیت نشست و برخواست در عرشه یکان‌های شناور را داشته باشند. نمونه‌های از این پهپادها در سال گذشته رونمایی شد.
وی تأکید کرد: خوشبختانه در طول یک سال اخیر توانستیم با تکمیل آزمایش های میدانی، نسخه بهینه این پهپادها که «پلیکان» نامگذاری و شناخته شده است را در معرض دید هموطنان قرار دهیم. در این پهپاد علاوه براینکه مشخصه عملیاتی را ارتقا داده ایم. توانمندی‌های جدید دیگری نیز به آن اضافه شده است.
رئیس سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی دریایی ارتش با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران یکی از کشورهای صاحب فنآوری ساخت موشک زیرسطح به سطح در جهان است، اضافه کرد: طی سنوات گذشته توانسته ایم به فنآوری ساخت موشک زیرسطح به سطح، بعنوان یکی از تسلیحاتی که دانش و فنآوری آن در اختیار تعداد محدودی از کشورهاست، دست پیدا کنیم. آزمایش های این سامانه پرتاب موشک زیرسطح به سطح برای انهدام اهداف سطحی نیز به پایان رسیده و امروز توسط مجموعه صنایع دفاعی وارد فرایندهای اجرایی جهت تولید انبوه شده است که ظرفیت دفاعی کشور را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد.
وی با اشاره به محصولات نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حوزه راداری نیز تصریح کرد: بومی سازی قطعات و بُرد رادارها را برای ورود به فاز تولید انبوه در دستور کار داریم.
رئیس سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایان گفت: یکی از رویکردهای نمایشگاه امسال، نام‌گذاری سال جاری توسط مقام معظم رهبری با شعار جهش تولید بود لذا محصولات دفاعی ما در این نمایشگاه وارد فرایندهای تولید انبوه شده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.