کاهش تعداد بیماران کرونایی سرپایی و بستری شده در بیمارستان‌های خراسان رضوی نتایج مثبت اعمال محدودیت‌های هوشمند در این استان را نوید می‌دهد.

کاهش تب کرونا نوید بخش چشم انداز مثبت در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، مسوولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد می‌گویند: تعداد شهرهای دارای وضعیت قرمز شیوع کرونا در خراسان رضوی اکنون به چهار شهرستان مشهد، قوچان، خلیل آباد و سبزوار کاهش یافته و ۲۸ شهرستان این استان در  وضعیت نارجی و  زرد قرار دارند.
گرچه شرایط همچنان اضطراری و هشدار دهنده است اما به مدد همکاری مردم و اجرای محدودیت های هوشمند، استان خراسان رضوی از وضعیت سیاه و بحرانی آبان ماه خارج شده و تب کرونا در استان فروکش کرده است.  
متولیان حوزه سلامت در خراسان رضوی از کاهش بیش از ۳۰ درصدی تعداد مبتلایان کرونا در بخش سرپایی و بستری در بیمارستانهای این استان خبر می دهند.
این در حالی است که بر اساس گزارش فرمانداری مشهد، اجرای محدودیت های کرونایی در این شهر با همراهی ۹۵ درصدی اصناف مشهد همراه بوده است.
در هفته سوم آذر ماه نیز محدودیت های کرونایی طبق روال قبل در شهرستانهای دارای وضعیت قرمز خراسان رضوی ادامه دارد و در شهرستانهای با وضعیت نارنجی این محدودیت ها طبق بخشنامه ستاد مقابله با کرونا کاسته شده است.
کاهش تعداد مبتلایان به کرونا در خراسان رضوی در حالی رخ داده است که تبعات محدودیت های اعمال شده در حوزه معیشت خانواده ها بر کسی پوشیده نیست و در این میان برخی مسوولان از تعطیلی کسبه و تبعات آن در هفته سوم آذر ماه انتقادهایی داشته اند.
شهناز رمارم رییس شورای اسلامی شهرستان مشهد در این باره گفته است: بسیاری از مردم و کسب و کارها در مشهد وابسته به درآمد روزانه هستند و کسبه خرد، چک، تعهد و سررسید بدهی دارند و نمی‌توانند در خانه بمانند و در نهایت شرمنده خانواده هایشان می شوند.
در همین حال رییس اتاق اصناف مشهد از تمدید ممنوعیت فعالیت مشاغل گروههای ۲، سه و چهار در این شهر از ۱۵ آذر ماه تا اطلاع بعدی خبر داده است.
محمود بنانژاد گفته است: با توجه به ارزیابی مجدد شهرها توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و به دلیل ماندن شهر مشهد در وضعیت قرمز کرونایی، محدودیت در این شهر تا اطلاع بعدی تمدید شده است.

کاهش مبتلایان و فوتی های کرونا

جانشین رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا گفت: اقدامات صورت گرفته از سوی ستادهای ملی و استانی مبارزه با کرونا در محدودیت‌های اعمال شده‌ همچون کاهش ساعت کاری، کاهش حضور فیزیکی کارکنان در محل کار و ممنوعیت رفت و آمد، مؤثر واقع شده است.
دکتر شاپور بدیعی افزود: با اجرای محدودیت ها تعداد بستری‌های روزانه بر اثر کرونا در استان خراسان رضوی ۵۰ درصد کاهش یافته و از حدود ۳۰۰ نفر به ۱۵۰ نفر رسیده است.
وی ادامه داد: تعداد کلی بیماران کرونایی بستری‌ شده در بیمارستان‌های استان خراسان رضوی نیز با کاهش ۳۰ درصدی همراه بوده است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: طبق آخرین آمار ثبت شده تعداد بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان‌های استان خراسان رضوی از سه هزار به ۲ هزار نفر کاهش یافته است.
وی افزود: آمار فوتی‌های روزانه نیز کاهش ۳۰ درصدی را نشان می‌دهد و امیدواریم این شیب نزولی با ادامه همکاری خوب مردم با خادمان حوزه سلامت تداوم یابد.
دکتر بدیعی ادامه داد: آمارهای فعلی حاصل همکاری مطلوب‌ مردم با مدافعان سلامت بوده و این آمارها با تداوم همکاری مردم با خادمان حوزه سلامت کمتر نیز خواهد شد.
وی اجرای طرح شهید سلیمانی با عنوان "هر مسجد یک پایگاه سلامت" را از اقدامات موثر در راستای کاهش تعداد مبتلایان عنوان کرد و گفت: جا دارد از نیروهای خدوم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سازمان بسیج مستضعفان و سازمان بسیج جامعه پزشکی قدردانی و تشکر ویژه نماییم.

کاهش ۳۲ درصدی بیماران سرپایی کرونا

قائم مقام بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از کاهش ۳۲ درصدی بیماران سرپایی کرونا در مناطق زیرپوشش این دانشگاه خبر داد.
دکتر محمد کاظم فرهمند افزود: میزان مراجعه مردم به مراکز منتخب کرونا در مشهد طی هفته اول آذر ماه ۲ هزار و ۵۰۰ نفر بود که این تعداد در هفته دوم آذر ماه به یک هزار و ۷۰۰ نفر کاهش یافت.
وی ادامه داد: در حال حاضر در هیچ نقطه‌ای از استان وضعیت سفید نداریم و امیدواریم با تداوم همکاری‌های شایسته مردم با خادمان خود در حوزه سلامت، ضمن ریشه‌کنی کامل ویروس کرونا، به وضعیت سفید و مطلوب دست یابیم.

قائم مقام بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تلاش مدافعان سلامت با همکاری همه‌جانبه مردم به نتیجه می‌رسد و اگر مردم همکاری کنند به وضعیت مطلوب می‌رسیم و می‌توانیم پایان محدودیت‌ها را اعلام کنیم.

همراهی ۹۵ درصدی اصناف با محدودیت های کرونایی 

معاون سیاسی، اجتماعی فرماندار مشهد نیز گفت: طی هفته گذشته بیش از ۹۵ درصد اصناف مشهد با تعطیلی و محدودیتهای ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا همراهی کردند.
احمد ریواده افزود: علاوه بر تعطیلی واحدهای صنفی در گروه های شغلی ۲، سه و چهار سایر اقشار مردم نیز منع تردد خودرویی پس از ساعت ۲۱ تا صبح روز بعد را در معابر شهری به خوبی رعایت کردند.
وی ضمن قدردانی از همراهی شهروندان با مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه داد: مهمترین شاخصه و رویداد طی هفته گذشته رعایت همه جانبه و قابل ستایش دستورالعمل طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیتهای کرونایی بوده است.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون یک میلیون و ۲۸ هزار و ۹۸۶ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۳۲۱ تن بر اثر بیماری کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان این بیماری در کشور به ۵۰ هزار و ۱۶ نفر رسیده است.

همچنین تاکنون ۷۱۹ هزار و ۷۰۸ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.