رییس اتحادیه فروشندگان سبزی و میوه مشهد گفت: قیمت میوه و تره‌بار نسبت به سال گذشته ۵۰ تا ۴۰۰ درصد افزایش داشته است.

افزایش ۵۰ تا ۴۰۰ درصدی قیمت میوه ‌و تره‌بار نسبت به سال گذشته

به گزارش قدس آنلاین، حسین مصدق در خصوص علل افزایش قیمت میوه و تره‌بار اظهار ‌کرد: در حال حاضر شاهد افزایش قیمت پرتقال هستیم. در پرتقال و به‌طور کلی در زمینه میوه ‌و تره‌بار نسبت به مدت مشابه سال گذشته، بین ۵۰ تا ۴۰۰ درصد افزایش قیمت داشته‌ایم.

وی افزود: علت اصلی این افزایش قیمت نیز افزایش صادرات به کشورهای مختلف نظیر افغانستان، پاکستان، ارمنستان، آذربایجان، روسیه، کشورهای حاشیه خلیج‌ فارس و... است. همچنین هزینه‌های جانبی نظیر کرایه ماشین‌های حمل‌ و نقل، هزینه نیروی انسانی و... نسبت به سال قبل دو تا سه برابر شده ‌است.

مصدق در خصوص افزایش قیمت موز عنوان کرد: قیمت موز نسبت به سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش قیمت داشته، در سال گذشته قیمت موز کیلویی حدود ۱۳ هزار تومان بود اما امسال قیمت موز حدود کیلویی ۲۶ هزار تومان بوده که یکی از دلایل افزایش قیمت موز نسبت به سال گذشته، کاهش واردات این میوه است.

رییس اتحادیه فروشندگان سبزی و میوه مشهد با اشاره به قیمت انواع میوه در میادین و سطح بازار تصریح کرد: قیمت موز در سطح میادین بین ۱۶ تا ۲۶ هزار تومان و در سطح شهر بین ۲۰ تا ۲۲ هزار تومان، سیب لبنانی زرد در سطح میادین بین ۶ تا ۱۴ هزار تومان و در سطح شهر بین هشت تا ۱۹ هزار تومان، سیب لبنانی قرمز در سطح میادین بین ۶ تا ۱۳ هزار تومان و در سطح شهر بین هشت تا ۱۸ هزار تومان و سیب عباسی در سطح میادین بین ۳۵۰۰ تا ۷۰۰۰ تومان و در سطح شهر بین ۵۰۰۰ تا ۹۵۰۰ تومان است.

وی افزود: گلابی اسپادانا سبز در سطح میادین بین ۱۳ تا ۱۸ هزار تومان و در سطح شهر بین ۱۸ تا ۲۴ هزار تومان، گلابی درگزی در سطح میادین بین ۱۲ تا ۲۰ هزار تومان و در سطح شهر بین ۱۶ تا ۲۷ هزار تومان، انار در سطح میادین بین هشت تا ۱۷ هزار تومان و در سطح شهر بین ۱۱ تا ۲۳ هزار تومان و انگور شاهرودی در سطح میادین بین ۱۰ تا ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان و در سطح شهر بین ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۱۸ هزار تومان است.

مصدق ادامه داد: پرتقال تامسون شمال در سطح میادین بین ۷۵۰۰ تا ۱۴ هزار تومان و در سطح شهر بین ۱۰ تا ۱۹ هزار تومان، پرتقال تامسون جنوب در سطح میادین بین ۱۶ تا ۲۲ هزار تومان و در سطح شهر بین ۲۲ تا ۳۰ هزار تومان، نارنگی در سطح میادین بین ۱۰ تا ۱۶ هزار تومان و در سطح شهر بین ۱۳ هزار و ۵۰۰ تا ۲۲ هزار تومان و خرمالو در سطح میادین بین ۱۲ تا ۱۹ هزارتومان و در سطح شهر بین ۱۶ تا ۲۵ هزارتومان به ازای هر کیلو است.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.