رییس پلیس‌ راه تایباد - خواف در شرق خراسان رضوی گفت: با همکاری مردم در اجرای طرح محدودیتهای مرتبط با کرونا، رفت ‌و آمد خودروها در جاده‌های شهرستان مرزی تایباد نسبت به قبل افزون بر ۷۰ درصد کاهش یافت.

جاده‌های شهرستان تایباد در خراسان رضوی خلوت شد

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ عباسعلی یزدانی‌نیا افزود: هم‌اکنون رفت‌وآمد خودروها نه تنها در محدوده داخلی شهرستان تایباد بلکه در جاده‌های این شهر به شهرستان‌های تربت‌جام، خواف و باخرز در نوار مرزی شرق استان خراسان رضوی نسبت به پیش از اجرای طرح محدودیتهای کرونایی، افزون بر ۵۰ درصد کاهش یافته است.  

وی ادامه داد: از ابتدای آذر ماه ۸۳ راننده متخلف و بی‌اعتنا به محدودیتهای قانونی توسط پلیس‌راه جریمه و اعمال قانون شده و  ۲۵۰ دستگاه خودرو غیربومی در حال حرکت در این خطه متوقف و به مبداء خود بازگردانده شدند.

رییس پلیس‌راه تایباد - خواف به کاهش تصادفات جاده‌ای در این شهرستان اشاره کرد و گفت: از ابتدای آذر ماه تاکنون تصادفات جاده ای این شهرستان نسبت به ماه‌های قبل ۷۰ درصد کاهش یافته و فقط چهار مورد تصادف خسارتی به وقوع پیوسته است.

وی همچنین با اشاره به فعالیت دوربین‌های ویژه ثبت تخلفات جاده‌ای افزود: خودروهایی که وارد جاده‌های برون‌شهری در این منطقه می‌شوند بطور ۲۴ ساعته تحت نظارت پلیس راه بوده و در صورت تخلف، جریمه می‌شوند.  

سرهنگ یزدانی‌نیا ادامه داد: برخی رانندگان با خلوت دیدن جاده مرتکب تخلف سرعت شده و از خطرات این اقدام غفلت می‌کنند.  

وی گفت: رانندگان وسایل نقلیه به ویژه خودروهای سنگین باید در این شرایط بیش از پیش مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کرده و همچنین متوجه لغزندگی سطح جاده به خاطر بارندگی‌های اخیر باشند.  

شهرستان مرزی تایباد ۳۰۰ کیلومتر راه شهری و ۲۴۳ کیلومتر راه روستایی آسفالته دارد.  

مرکز این شهرستان ۱۲۰ هزار نفری در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرق مشهد واقع است.  

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.