یزد – بارش رحمت الهی صبح امروز در یزد، التیام بخش زخم های کهنه خشکسالی ها ی۲۰ساله یزد شد ولی قصه آبگرفتگی خیابان ها و معابر را برای شهروندان تکرار کرد.

باران معابرشهر یزد را دچار آبگرفتگی کرد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین ، باران علاوه براینکه باعث خوشحالی مردم و کشاورزان شده و زنگار غبار و الاینده ها را از چهره صنعتی شهرزوده ولی برای مدیریت شهری یزد جهانی چالش بسیار بزرگی است .

خیابان ها و کوچه ها و معابرشهری یزد امروزصبح دچارآبگرفتگی شدیدی شد که دربرخی از این معابر مانند میدان شهید باهنر، میدان امام حسین و بلوار شهید بهشتی، بلوار شهید صدوقی و میدان همافر  مشکلات بسیاری را برای شهروندان وعابران پیاده بوجودآورد.

با توجه به اینکه این روزها محدویتهای کرونایی دریزد اعلام شده و برخی مشاغل تعطیل شده اند و خیابان و معابر شهر یزد شلوغی سالهای گذشته ندارد ولی مشاغلی هم که بنا به مجوزستاد کرونا مجاز به فعالیت هستند با این ابگرفتگی ها دچارمشکلاتی شده اند .

از سوی دیگر بخشی ازشهر یزد دارای بافت تاریخی بسیار ارزشمندی است که به ثبت جهانی رسیده است و این بارش ها برای این بافت هم می تواند تهدید بزرگی باشد و هرساله هم در پی این بارش ها شاهد تخریب بخشی از این بافت هستیم 

ضعف زیرساختها و کمبود امکانات و نبود اعتبارات کافی باعث شده شهر یزد و بافت تاریخی تحمل یک بارش  معمولی را هم نداشته باشند و به نوعی باران یک تهدید بزرگ برای شهر کویری یزد باشد .

متاسفانه موضوع آبگرفتگی خیابانها ومعابرشهریزد موضوع تازه ای نبوده وهر ساله با بارش باران ، این زخم کهنه سربازمی کند و مسئولان شهری برای حل این مشکلات وعده ووعید می دهند و با برطرف کردن  موقتی مشکل، موضوع آبگرفتگی را به نوعی مدیریت کرده و فکر اساس برای حل موضوع آبگرفتگی معابر شهر در نظر فته نمی شود.

  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.