همزمان با فصل خرید زعفران در خراسان رضوی ۲ تن و ۸۰۰ کیلوگرم زعفران خشک به شکل حمایتی و تضمینی از کشاورزان شهرستان مرزی تربت‌جام در شرق این استان خریداری شد.

۲.۸ تن زعفران حمایتی در تربت‌جام خریداری شد

به گزارش قدس آنلاین، معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی تربت‌جام گفت: خرید حمایتی محصول زعفرانکاران این شهرستان از ۱۷ آبان ماه امسال با خرید روزانه ۱۰۰ کیلو گرم زعفران خشک آغاز شده است.

باقر خدادادی افزود: ۳۰ درصد مبلغ زعفران خریداری شده پس از تایید محصول، به کشاورزان پرداخت می‌شود و ۷۰ درصد دیگر آن مطابق قرار داد طی سه ماه پرداخت می‌گردد.

وی ادامه داد: با این میزان خرید در مجموع ۳۰ درصد زعفران خریداری شده استان خراسان رضوی مربوط به مراکز خرید زعفران در تربت‌جام می باشد.

معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی تربت‌جام گفت: با توجه به قیمتهای مصوب دولتی در سال جاری و پایین بودن نرخ زعفران در بازار، استقبال کشاورزان از فروش تضمینی محصولشان در تربت‌جام ۲۰ درصد بیشتر از پارسال بوده است.

وی افزود: با توجه به شیوع کرونا برای ارائه خدمات به کشاورزان متقاضی فروش زعفران، روزانه ۵۰ معرفی نامه زعفرانکاران تربت‌جام و ۱۰ معرفی نامه زعفرانکاران صالح آباد به مرکز خرید این محصول ارسال می شود.

خدادادی ادامه داد: در اجرای طرح خرید تضمینی زعفران هر کیلوگرم "زعفران نگین" به قیمت ۱۳۰ میلیون ریال و پوشال مرغوب آن به مبلغ ۱۱۰ میلیون ریال از کشاورزان خریده می‌شود.

وی گفت: با فعالیت ۲ مرکز خرید حمایتی زعفران در تربت‌جام، محصول زعفران کشاورزان شهرستان صالح‌آباد نیز توسط همین مراکز خریداری می‌شود.

معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی تربت‌جام افزود: پارسال هشت تن و ۴۰۰ کیلوگرم محصول از زعفرانکاران این شهرستان خریداری شد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.