جشنواره فیلم فجر به مخاطبش و حضور تماشاگران زنده بود اما امروز می‌بینیم در شرایط فعلی و زمانی که تمام سینماها بسته است و دیگر مخاطبی وجود ندارد، جشنواره برگزار می‌شود و خود این یک طنز جالبی را رقم زده است.

برپایی جشنواره بدون مخاطب و با سینماهای بسته طنز جالبی است/ می‌خواهند در این سال آخر یک دورهمی محفلی برای خودشان فراهم کنند

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، انسیه شاه حسینی، فیلمنامه نویس و کارگردان سینما در واکنش به برپایی سی و نهمین جشنواره فیلم فجر بدون حضور مردم و با شکل و شمایلی تازه و بی‌سابقه اظهار کرد: واقعیت این است که جشنواره فیلم فجر صرف نظر از اتفاقی که امسال برایش رخ داده، سال‌هاست که از معنای اصلی خودش دور شده است. جشنواره فیلم فجر با توجه به فلسفه و ماهیت وجودی‌اش همواره یک جایگاه خاصی داشته و در حقیقت جشن انقلاب بوده است.

جشنواره فصل درو محصولات سینمایی بود

وی در ادامه افزود: مخصوصاً هم در بهمن ماه و دهه فجر برگزار می‌شد تا یاد این ایام را گرامی و زنده نگه دارد و برای خودش معنای ویژه‌ای داشت و وقتی در مراسم اختتامیه و مصادف با ۲۲ بهمن ماه جوایز اهدا می‌شد در واقع تکمیل یک جشن بزرگ سینمایی در سایه انقلاب بود و سینما هم به این شکل این اتفاق را جشن می‌گرفت و بقول معروف فصل درو محصولات سینمایی بود.

جشنواره فیلم فجر مدت‌هاست کارایی‌اش را از دست داده است

این فیلمساز تاکید کرد: اما مدت‌هاست که این مفاهیم دیگر ارزش خودش را از دست داده است و جشنواره فجر هم دیگر آن اهداف را دنبال نمی‌کند و قبل از این که یادمان انقلاب باشد بیشتر یک جشن سینمایی است. در نتیجه چون هدفی را دنبال نمی‌کند مسئولان می‌خواهند مراسمی باری به هر جهت برگزار کنند و طبق عادت این رویه را ادامه دهند و حتماً تشخیص دادند که این اتفاق به این شکل بیفتد. اما به نظرم جشنواره فیلم فجر مدت‌هاست که کارایی‌اش را از دست داده و تبدیل به یک جشن سالانه سینمایی شده که حتی امسال هم همان کارایی‌اش را نداشته و دیگر مخاطب هم ندارد.

کارگردان «زیباتر از زندگی» در تکمیل گفته‌های خود یادآور شد: جشنواره فیلم فجر به مخاطبش و حضور تماشاگران زنده بود اما امروز می‌بینیم در شرایط فعلی و زمانی که تمام سینماها بسته است و دیگر مخاطبی وجود ندارد، جشنواره برگزار می‌شود و خود این یک طنز جالبی را رقم زده است.

برپایی جشنواره فقط به صرف برگزاری!

شاه‌حسینی با انتقاد از عملکرد مسئولان در شیوه و اجرای برگزاری جشنواره فجر عنوان کرد: به نظرم این دوستان فقط می‌خواهند که جشنواره را برگزار کنند و با توجه به این که امسال سال آخر فعالیت این دولت است می‌خواهند در این سال آخر یک دورهمی دوستانه و محفلی برای خودشان فراهم کنند و در نهایت هم به چند فیلم جایزه بدهند.

وی در پایان درباره وضعیت ساخت پروژه سینمایی «به کودکان شلیک نکنید» گفت: همچنان منتظریم اتفاق خوبی بیفتد تا بتوانیم کار را شروع کنیم و منتظر سرمایه گذار هستیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.