کرمان-اجاره خانه‌ها از ابتدای سال تاکنون سر به فلک گذاشته است و لذا مسکن مهر که در بسیاری از شهرها تا چندی قبل مشتری چندانی نداشت و خانواده‌های پرجمعیت از زندگی در آن معذور بودند این روزها خود به متاعی گران‌بها و ضروری تبدیل‌شده است.

مسکن مهر کرمان در انتظار مهرورزی

قدس آنلاین-گروه استان ها: افزایش بی‌رویه اجاره بها  حالا موجب شده تا بسیاری از افرادی که تا پیش‌از این با تعلل بیشتری دنبال مسکن مهر بودند حالا با جدیت بیشتری مطالبات خود را دنبال کنند گرچه مسئولان نیز در طی سال‌های گذشته نسبت به تعیین تکلیف پروژه مسکن مهر بی‌خیال بوده‌اند.

متاسفانه بسیاری از شهروندان کرمانی سال هاست که چشم انتظار خانه دار شدن هستند و به دلیل اختلاف بر سر قیمت تمام شده و کم کاری پیمانکاران کارشان به قوه قضائیه کشیده شده و یک گره دیگر بر گره کور مسکن آن ها افزوده شده است.

تخریب سرمایه مردمی

حمید گنجعلی یکی از دارندگان همین خانه‌های نیمه‌کاره در این رابطه به قدس می گوید: خانواده پنج نفره ای که حاضر است در ۸۰ متر خانه زندگی کند وضعیتش مالی اش کاملا نمایان مشخص است.

وی می‌افزاید: ما در حالی پول اقساط وام مسکن را پرداخت می‌کنیم که هنوز خانه‌ای دریافت نکردیم و پروژه نیمه‌کاره رهاشده است.

این شهروند کرمانی می‌گوید: حتی پیمانکار مربوط در چند نوبت از ما پول اضافه گرفته و حتی در و پنجره‌ها را نیز خودمان نصب کردیم اما هنوز این واحد ها به سرانجامی نرسیده و به دلیل نبود انشعاب آب و برق نمی‌توانیم در این خانه‌ها اسکان پیدا کنیم.

وی اذعان می‌کند: خانه‌های نیمه‌کاره سال‌هاست که رهاشده و در حال تخریب است و لذا منطقی نیست که این سرمایه مردمی از بین برود.

وی می‌گوید: جای بسی تعجب است که ما سال‌ها مستأجر و بدون سرپناه رها شدیم اما دولت به فکر ساخت سرپناه برای عده دیگری در قالب طرح ملی مسکن است!

ضرورت تسریع پرونده‌های قضایی

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان در همین رابطه با اشاره به تعداد پرونده‌های مسکن مهر که دادگاهی شده می گوید:  از طرف این اداره کل شکایتی به دادگاه نرفته و حتی با برگزاری جلسات متعدد در محل اداره کل و یا در محل طرح، بین اعضا و مدیران عامل تلاش‌های زیادی برای حل‌وفصل مشکلات داشتیم.

محمد ساردویی می افزاید: در این نشست‌ها بسیاری از مشکلات بین اعضا رفع شد ولی متأسفانه باوجود سعی و تلاش، هنوز تعداد ۹۱ واحد در محاکم قضایی دارای پرونده هستند.

وی یکی از مشکلات مهم مسکن‌های نیمه‌تمام مهر را سهم آورده اعضا دانسته و ادامه می دهد: در این زمینه با اعضا و مدیران عامل تعاونی‌ها در حال رایزنی هستیم تا مشکلات این واحدها را حل‌وفصل و این واحدها نیز سریع‌تر تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

وی اذعان می کند: در این راستا تعدادی از متقاضیان مسکن مهر اقدامی برای افزایش سهم آورده‌ی خود نداشته‌اند و در مواردی نیز به دلیل عدم همراهی پیمانکاران، کار احداث این واحدها ناتمام باقی مانده است

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان با بیان اینکه تسریع در رسیدگی به این‌گونه پرونده‌های قضایی می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد بیان می کند: دعاوی حقوقی بین اعضا و مدیران عامل شرکت‌ها و طرح شکایت در محاکم قضایی از طرف اعضا یا همان متقاضیان و همچنین انسداد حساب‌ها توسط مراجع قضایی موجب نیمه کاره ماندن این واحد ها از طرف پیمانکاران شده است که امیدواریم هر چه زودتر با رسیدگی به این پرونده ها تکلیف متقاضیان و هم چنین پیمانکاران روشن شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.