در هشت ماه ابتدای سال جاری بیش از ۱۷۱ هزار سند مالکیت در خراسان‌رضوی صادر شده که نسبت به سال قبل ۱۶ درصد رشد داشته است.

صدور بیش از ۱۷۱ هزار سند مالکیت تا پایان آبان در خراسان‌رضوی/ رشد ۱۶ درصدی نسبت به سال گذشته

به گزارش قدس آنلاین، تا پایان آبان ماه امسال ۱۷۱ هزار و ۲۶۸ سند مالکیت صادر گردیده که با رشد ۱۶ درصدی نسبت به ۱۴۷ هزار و ۷۶۴ سند مالکیت صادره در مدت مشابه سال قبل، رتبه سوم تعداد اسناد مالکیت صادره کشور را کسب نموده است.

این گزارش می افزاید؛ تا پایان آبان ماه در شهرستان مشهد ۸۷ هزار و ۱۷۲ سند مالکیت صادر شده است که قریب به ۵۱ درصد از کل اسناد صادره استان با ۱۳ درصد رشد نسبت به مشابه سال قبل را شامل می‌شود.

بنابراین گزارش از کل اسناد صادره در این مدت ۲ هزار و ۱۷۵ سند برای اراضی دولتی، یک هزار و ۳۹ سند برای موقوفات و ۴ هزار و ۲۹۳ سند مالکیت هم در اجرای قانون الحاق موادی بر قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن به منظور صدور سند مالکیت املاک واقع در محدوده روستاهای بالای بیست خانوار و شهرهای زیر بیست و پنج هزار نفر جمعیت صادر شده است که نقش موثری در توسعه روستایی، رونق اقتصادی و ایجاد اقتصاد مولد در روستاها دارد.

همچنین در این مدت با توجه به اهمیت سند رسمی در انجام معاملات و استفاده از فرصت‌های قانونی پیش‌بینی شده برای تبدیل اسناد عادی و قولنامه‌ای به سند تک برگ طبق دستورالعمل‌های قانونی تعداد ۲ هزار و ۱۶ سند مالکیت بر اساس آرای صادره در هیات قانون تعیین تکلیف املاک و اراضی فاقد سند رسمی استان صادر و تحویل متقاضیان گردیده است.

بر اساس آمار موجود از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه بیش از ۱۲۵ هزار خلاصه معامله به صورت مکانیزه از دفاتر اسناد رسمی وصول و ثبت گردیده است و به بیش از ۱۴۹ هزار استعلام نیز به صورت الکترونیکی پاسخ داده شده است که به ترتیب ۱۵.۵ و ۱۳.۵ درصد رشد را نشان می‌دهد و نیز در اجرای دستور مراجع قضایی در خصوص بازداشت و رفع بازداشت املاک، ادارات ثبت اسناد و املاک استان تعداد ۲۶ هزار و ۱۰۵ ملک با کاهش ۵.۴ درصدی نسبت به هشت ماه ابتدای سال قبل را بازداشت و از ۲۱ هزار و ۴۱۳ ملک نیز رفع بازداشت نموده اند.

گفتنی است استان خراسان‌رضوی با ۳۵ واحد ثبتی فعال قریب به ۶.۷۵ درصد از کل اسناد مالکیت صادره کشور در هشت ماه نخست امسال را صادر نموده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.