مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: در حال حاضر حدود ۱۳ هزار خانوار تحت پوشش بهزیستی فاقد مسکن هستند.

افتتاح ۸۹ واحد مسکن ویژه معلولان در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، حمیدرضا پوریوسف در حاشیه آیین رونمایی از ۸۹ واحد مسکن ویژه معلولان در خراسان رضوی که به صورت ویدئو کنفرانس و همزمان با سراسر کشور انجام شد، در جمع خبرنگاران عنوان کرد: ۱۹۳۴ واحد مسکونی برای افراد دارای معلولیت در سراسر کشور افتتاح شد که سهم خراسان رضوی از این تعداد ۸۹ واحد مسکونی بوده که به افراد واجد شرایط اعطا شده است. 

 

وی با بیان این نکته که بحث مسکن در بهزیستی یکی از موارد مورد نیاز افراد دارای معلولیت است، گفت:  از سال ۱۳۹۴ برای خانواده‌هایی که دارای حداقل دو معلول هستند بیش از ۱۲۰۰ واحد مسکونی ساخته و به آن‌ها تحویل داده شده است و در حال حاضر ۲۵۰ واحد مسکونی دیگر هم برای خانواده‌های بیش از دو معلول در حال ساخت است که امسال تحویل آن‌ها خواهد شد. 

 

پوریوسف ادامه داد: برای دیگر مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی از سال ۱۳۹۴ تاکنون تعداد ۲۷۰۰ واحد مسکونی تحویل داده شده است ولی در حال حاضر حدود ۱۳ هزار خانوار تحت پوشش بهزیستی فاقد مسکن هستند که امیدواریم با طرح‌های مختلف و تفاهم نامه‌های مختلف مشکل مسکن که به یکی از رویاهای دست نیافتنی بسیاری از معلولان تبدیل شده است، برطرف شود. 

 

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی در ادامه در خصوص آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده خودکشی دختر ۱۵ ساله در یکی از مراکز تحت پوشش بهزیستی مشهد، گفت: معاون دادستان اعلام جرم کیفری کردند و منتظریم روال قانونی آن شروع شود تا موضوع را پیگیری کنیم. 

 

همچنین علی آذری نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی با بیان این نکته که معلولان دارای توانمندی هستند و باید حرمت آن‌ها حفظ شود، گفت: باید تمام ظرفیت‌های معلولان از جمله هوش، نوع آموزش و... برای اعتلاء جامعه استفاده شود.

 

وی در ادامه تصریح کرد: در حوزه معلولان در شهرستان مشکلات عمده‌ای همچون مسکن و اشتغال وجود دارد، اما تعدادی از مددجویان ممکن است همان نیازهای اولیه را نداشته باشند. 

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.