معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: این استان ۳۵۵ دانشجوی شاهد و ایثارگر ممتاز دارد که طی ترم تحصیلی بهمن ۹۸-۹۹ شناسایی شده‌اند.

خراسان رضوی ۳۵۵ دانشجوی ممتاز شاهد و ایثارگر دارد

به گزارش قدس آنلاین، جواد حامدزاده ضمن تبریک روز دانشجو و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو افزود: شمار دانشجویان شاهد، ایثارگر و فرزند جانباز در این استان هشت هزار و۴۲ نفر است که در ترم تحصیلی گذشته برخی با کسب شاخصه‌های دانشجوی ممتاز از جمله کسب معدل بالای ۱۷ قدردانی شده‌اند.

وی شمار دانشجویان شهید خراسان رضوی را ۴۲۳ نفر اعلام کرد و گفت: هشت هزار دانشجوی شاهد و ایثارگر طی سالهای گذشته با ارتقای بنیه علمی خود در سنگر علم و دانش به راستی و در عمل راه شهدای دانشجوی استان را ادامه داده‌اند.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: آنچه مورد انتظار است، تحصیل دانشجویان شاهد و ایثارگر در رشته‌های روزانه دانشگاههای دولتی و کسب مدارک علمی معتبر در این واحدهای آموزشی است لذا تعداد دانشجویان در حال تحصیل در این دانشگاهها شاخصی از موفقیت دانشجویان شاهد به حساب می‌آید.

حامدزاده افزود: هم اکنون بیش از سه هزار و ۴۰۰ دانشجو شاهد معادل ۴۵ درصد از مجموع دانشجویان شاهد و ایثارگر استان در دانشگاههای دولتی خراسان رضوی مشغول به تحصیل هستند که شهریه دریافت نمی‌کنند و این در حالی است که طی سالهای قبل تنها حدود ۳۰ درصد این قشر از دانشجویان در دانشگاههای دولتی مشغول به تحصیل بودند.

خراسان رضوی با حدود ۳۰۰ هزار رزمنده در دوران دفاع مقدس ۱۷ هزار و ۲۸۴ شهید، ۴۹ هزار و ۷۲۹ جانباز و سه هزار و ۳۹۷ آزاده را در راه تحقق آرمانهای انقلاب اسلامی و حفظ تمامیت ارضی کشور تقدیم کرد.

اداره ‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی هم ‌اینک ۳۱۴ هزار نفر را زیر پوشش خدمات خود دارد

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.