چمران پیروزی اصلاح‌طلبان در مشارکت بالا مردم در انتخابات گفت: به هر حال مشارکت حداکثری یک بار در انتخابات سال ۹۲ و ۹۶ اتفاق افتاده و به نوعی تجربه شده است حال اگر این یک بار تجربه، مبنای محاسبات و تصمیمات دائمی تلقی شود بر این باورم که منطقی نیست.

چمران: برای جذب آراء خاکستری قرار نیست کارناوال به راه بیندازیم

به گزارش قدس آنلاین، «مهدی چمران» چهره سیاسی اصولگرا در پاسخ به این پرسش که آیا با این نظر موافقید که مشارکت حداکثری در انتخابات به ضرر اصولگرایان است؟ گفت: به هر حال مشارکت حداکثری یک بار در انتخابات سال ۹۲ و ۹۶ اتفاق افتاده و به نوعی تجربه شده است حال اگر این یک بار تجربه، مبنای محاسبات و تصمیمات دائمی تلقی شود بر این باورم که منطقی نیست. علاوه بر این دوره فعلی، دوره رئیس جمهور قبلی نیز مشارکت حداکثری رخ داد که در آن اصلاح طلبان برنده نشدند؛ بنابراین دو تجربه پیش روی ما است.

او افزود: در نتیجه آنچه که در آینده قرار است رخ دهد بنده نمی توانم پیش بینی کنم که به چه صورت خواهد بود، آنهایی که پیش بینی می کنند حتما از توانمندی بالایی برخوردارند.

چمران با اشاره به اهمیت آراء خاکستری و گرایش این آراء به سمت اصلاح طلبان، و تاثیر سکوتشان در کاهش مشارکت گفت: این قشر یک بار در انتخابات حضور پیدا کردند و ۲۴ میلیون رأی نیز به صندوق انداخته اند در مجموع در ارتباط با آراء مردم، نمی توان روی این تحلیل ها و محاسبات حساب باز کرد.

برای جذب آراء خاکستری قرار نیست کارناوال به راه بیندازیم

او درباره تلاش و برنامه جریان اصولگرایی برای جذب آراء خاکستری در انتخابات ۱۴۰۰، بیان کرد: داشتن یا نداشتن برنامه برای جذب آراء یک بحث است مطرح کردن بحث های منطقی، موضوع دیگری است از این رو اینکه برای جذب آراء، کارناوال راه بیندازیم شبیه اقداماتی که در انتخابات اخیر ریاست جمهوری آمریکا نیز انجام شد، اینکار را درست نمی دانیم. ممکن است هر گروهی دست به این جنس اقدامات بزند، منظور گروه خاصی نیست اما نباید فراموش کرد که این اقدامات نوعی فریب دادن مردم و به بیانی مصادره کردن آراء آنهاست. عده ای از مردم هم ممکن است به صورت احساسی و هیجانی، رأی بدهند و بعد هم ممکن است پشیمان شوند.

نایب رییس جمنا اضافه کرد: بنابراین پارامترهای بسیاری وجود دارد که در آراء مردم موثر است به نظر می رسد باید به صورت منطقی، با صداقت و شفافیت با مردم رفتار کرد حتی اگر شکست خورد.

او در پاسخ به این سوال که این شفافیت و صداقت را در گروه های سیاسی چگونه ارزیابی می کنید؟، گفت: در این باره نمی توان قضاوت کرد چراکه مردم باید به قضاوت نشسته و تأمل کنند.

منبع: خبر آنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.