مدیر کل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان رضوی گفت: با ابلاغ وزارت کشور، انتخابات ششمین دوره‌ شوراهای اسلامی شهر و روستا روز جمعه ۲۸ خرداد سال آینده در ۸۱ شهر و بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ روستای خراسان رضوی برگزار می‌شود.

مدیرکل سیاسی استانداری خراسان رضوی شرایط انتخابات شوراها را تشریح کرد

به گزارش قدس آنلاین، محمدعلی نبی‌پور افزود: با افزودن شدن چهار شهرستان جدید به شمار شهرستانهای خراسان رضوی در سال ۹۹، فرایند انتخابات شوراها سال آینده زیر نظر فرمانداریهای این شهرستانها نیز برگزار خواهد شد.
وی سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ را ملاک آمار جمعیتی شهرها و روستاها در انتخابات پیش رو عنوان کرد و ادامه داد: ممکن است تعداد شهرهای استان در این انتخابات تغییر کند یا برخی آبادیها با دریافت کد روستا امکان برگزاری انتخابات داشته باشند، به طوری که هر مجموعه آبادی با دارا بودن ۲۰ خانوار ساکن یا ۱۰۰ نفر جمعیت می‌تواند به روستا تبدیل شود.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان رضوی گفت: بر اساس ابلاغ وزارت کشور ثبت نام از داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی شهرها از ساعت هشت صبح روز چهارشنبه ۲۰ اسفندماه آغاز می شود و تا ساعت ۱۸ روز سه‌شنبه ۲۶ اسفندماه ۱۳۹۹ به مدت هفت روز ادامه می‌یابد.
نبی‌پور افزود: ثبت نام داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی روستاها و تیره‌های عشایری استان نیز از ساعت هشت صبح روز دوشنبه ۱۶ فروردین ماه آغاز خواهد شد و تا ساعت ۱۸ روز یکشنبه ۲۲ فروردین ماه ۱۴۰۰ به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت.
وی ادامه داد: بر اساس تبصره سه ماده ۳۰ قانون انتخابات شوراهای اسلامی، داوطلبان هنگام ثبت‌نام باید گواهی عدم سوء پیشینه که از تاریخ صدور آن بیش از سه ماه نگذشته باشد ارائه کنند.
مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: داوطلبان عضویت در شورای اسلامی شهرها از ۲۰ آذر ۱۳۹۹ و داوطلبان شورای اسلامی روستاها و تیره‌های عشایری از ۱۶ آذر ۱۳۹۹ می‌توانند با مراجعه به دفاتر خدمات قضایی یا دفاتر پلیس ۱۰+ یا سامانه جامع خدمات الکترونیک قضایی به آدرس WWW.ADLIRAN.IR نسبت به دریافت گواهی عدم سوء پیشینه اقدام و هنگام ثبت نام ارائه کنند.
نبی‌پور افزود: با استناد به ماده ۳۲ قانون انتخابات شوراهای اسلامی، گروهی از مسوولان به خاطر مسوولیت و شغل خود از داوطلب شدن برای عضویت در شوراهای اسلامی محرومند مگر آنکه قبل از ثبت نام از سمت خود استعفا کنند.
وی ادامه داد: علاوه بر مسوولان بلندپایه کشور، وزرا و معاونان و مشاوران عالی آنها، همه مدیران کل تشکیلات ستادی وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها و ادارات دولتی و سایر رؤسا، مدیران و سرپرستانی که حوزه مسوولیت آنان به کل کشور تسری دارد، از عضویت در شوراهای اسلامی کشور محرومند مگر آنکه قبل از ثبت نام از سمت خود استعفا کنند و در آن پست شاغل نباشند.
به گفته مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان رضوی، استانداران و معاونان و مشاوران آنان، فرمانداران و معاونان آنان، شهرداران و معاونان آنان، بخشداران، مدیران کل ادارات استانداری، مدیران کل، سرپرستان ادارات کل، معاونان ادارات کل، دادستان‌ها، دادیارها، بازپرس‌ها، قضات، روسای دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی و رؤسای شعب آنها، روسای بانک‌ها، رییس و اعضای هیأت مدیره سازمان نظام پزشکی، رییس و اعضای هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی نیز پیش از استعفا مجاز به حضور در انتخابات نیستند.

نبی‌پور افزود: رییس و اعضای هیأت مدیره اتاق اصناف ایران، رییس و اعضای هیأت مدیره نظام مهندسی کشاورزی، رییس و اعضای هیأت مدیره سازمان نظام پرستاری، رییس و اعضای هیأت مدیره کانون وکلا، روسا، سرپرستان و معاونان سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی و نهادها و موسسات دولتی یا وابسته به دولت که از بودجه عمومی استفاده می‌کنند و سایر روسا، مدیران و سرپرستان استان، شهرستان و بخشهای این نهادها نیز از عضویت در شوراهای اسلامی واقع در محدوده استان، شهرستان و بخش خود محرومند، مگر آنکه قبل از ثبت نام از سمت خود استعفا کنند و در آن پست شاغل نباشند.

وی ادامه داد: شهرداران، مدیران مناطق شهرداری و مؤسسات و شرکت‌های وابسته و دهیاران نیز از عضویت در شورای اسلامی شهر و روستای محل خدمت محرومند، مگر آنکه قبل از ثبت نام از سمت خود استعفا کرده باشند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.