رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان کاشمر گفت: برای ساخت کتابخانه مرکزی خیرین پای کار هستند اما با توجه به این که از یک سو اجرای این پروژه نیاز به مبالغ بالایی دارد و از سوی دیگر تعریف پروژه جدید امکان پذیر نیست ساخت کتابخانه مرکزی شهرستان نیازمند تامین منابع مالی است.

ساخت کتابخانه مرکزی کاشمر نیازمند تامین منابع مالی است

به گزارش قدس آنلاین، مهدی زارعی افزود: هنوز طرح اولیه ساخت کتابخانه مرکزی در حال بررسی است که در صورت تامین منابع مالی چه از طریق خیرین و چه از طریق دولت، احداث  کتابخانه مرکزی شهرستان با تخریب کتابخانه مدرس آغاز و در مکان فعلی این کتابخانه، کتابخانه مرکزی ساخته می‌شود.

وی ادامه داد: کتابخانه سیار کاشمر پنج روستای شهرستان را پوشش می‌دهد که در کنار کتابخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این کتابخانه‌ها جمعیت بالایی از روستاهای شهرستان را پوشش می‌دهند.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان کاشمر با بیان این‌ که کاشمر با ۴۲ هزار عضو کتابخانه در ۱۵ کتابخانه از شهرستانهای برتر استان در وضعیت شاخص عضویت در کتابخانه است افزود: در این کتابخانه‎ها ۲۳۱ هزار نسخه کتاب وجود دارد.

زارعی افزود: در روستاهای با جمیعیت بیش از هزار و ۵۰۰ نفر شهرستان کاشمر که فضای مناسب و مشارکت خیرین وجود داشته باشد کتابخانه ایجاد می‌شود.

وی با اظهار رضایت از تامین اعتبار مربوط به سهم نیم درصدی کتابخانه‌های کاشمر از درآمد شهرداری این شهر ادامه داد: خوشبختانه شهرداری کاشمر نگاه ویژه‌ای به حوزه فرهنگ دارد و تا کنون کمک‌های خوبی به کتابخانه‌ها داشته است و تا پایان سال با مشارکت شهرداری نمای ۲ کتابخانه امام علی (ع) و کتابخانه مدرس بهسازی می‌شود.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان کاشمر گفت: این روزها تنها عاملی که بر روند فعالیت کتابخانه‌ها تاثیر گذاشته رشد فضای مجازی است که برخی از کتابخانه‌ها این تهدید را تبدیل به فرصت کرده و از آن به عنوان بستری برای شناخت کتابخانه‌ها و کتاب سود برده اند.

زارعی افزود: از ابتدای ابتلای کشور به ویروس کرونا گاهی اوقات در ایام اعلام وضعیت قرمز کتابخانه‌ها تعطیل شده و در ایام وضعیت زرد و نارنجی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باز بوده‌اند ولی هیچ زمان کتابداری تعطیل نبوده و کتابخانه‌ها با ایجاد صفحاتی در فضای مجازی فعالیت‌های ترویجی خود را ادامه داده‌اند.

وی اضافه کرد: معرفی کتاب، معرفی نویسندگان شهرستان، برپایی نمایشگاه مجازی کتاب و نشریات، اطلاع رسانی در حوزه کمک خیرین و ناشران کتاب، قصه گویی و شعرخوانی، شاهنامه خوانی، ساخت انیمیشن از کتابهای اسطوره‌ای و برگزاری کلاسهای اوریگامی از جمله این فعالیت‌ها به شمار می‌رود.

او ادامه داد: هم اکنون ۶ هزار متر مربع در مجموعه کتابخانه های عمومی شهرستان کاشمر فضا داریم و این شهرستان دارای فعال ترین انجمن خیرین کتابخانه ساز در استان خراسان رضوی است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.