۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷
کد خبر: 730978

بوشهر- از نخستین روزهفته جاری بارش برف، باران، تندر و وزش بادشدید بسیاری از مناطق کشور را در برگرفته و سبب لغزندگی راه ها، کاهش دید رانندگان و اختلال در رفت و آمد شده که این پدیده قالب در استان بوشهر موجب تخریب چندین خانه، آبگرفتگی منازل و متاسفانه فوت دو تن از هم وطنان شد.

بوشهر غرق شد

قدس آنلاین-گروه استان ها: بارش ها در استان بوشهر قریب به اتفاق راه های روستایی و اصلی را تحت تاثیر قرار داد و منجر به انسداد بسیاری از مسیر ها شد.

بارش باران طی دو روز گذشته موجب شد به دلیل ریزش کوه در جاده برازجان - کنارتخته به عنوان مسیر اصلی ارتباط استان بوشهر با شیراز مسدود شود.

در همین حال محورهای ارتباطی گناوه - برازجان ، دیلم - بهبهان، جاده ساحلی بوشهر- گناوه - ریگ و دیلم - هندیجان به علت طغیان رودخانه‌های فصلی و بارندگی مسدود شد.

وزش باد شدید هم روز گذشته هم چنین برق گناوه را قطع کرد و آبگرفتگی معابر، خیابان‌ها و منازل موجب برهم زدن آرامش زندگی مردم در این بندر شد.

بارش ۱۶۰ میلی‌متر باران در کمتر از دو ساعت که طبق بررسی‌ها مشابه آن در سال ۶۲ اتفاق افتاده است موجب جاری شدن حجم زیادی آب و ایجاد شرایط سختی در همه حوزه‌ها شد که در همان ساعت اولیه حتی نیروهای امدادی با خودروهای خود نمی‌توانستند وارد عمل شوند.

سیل جان دو شهروند را گرفت

به دنبال بارندگی‌های نیمه شب گذشته که تا ظهر امروز نیز ادامه داشت قسمت‌های شمالی و مرکزی، از دیلم تا دشتستان را در بر گرفت و مشکلاتی چون آب‌گرفتگی به وجود آورد که عمده این خسارت ها خسارت‌ها در دشتستان گزارش شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر در همین رابطه از پیدا شدن و شناسایی جسد زن جوان غرق شده در سیلاب دشتستان خبر داد.

غلامرضا حاجیانی افزود: متاسفانه در پی بارندگی شدید در مناطق مختلف استان بوشهر یک زن در شهر برازجان و در نزدیکی یکی از کارخانه‌ها در آب غرق شد.

وی ادامه داد: پس از چند ساعت جستجو، جسد پیدا و هویت آن مشخص شد که یک خانم ۳۵ ساله بوده که متاسفانه بر اثر سقوط در یکی از دره‌های فصلی و غرق شدن جان باخته است.

حاجیانی اظهار کرد: در برخی از محلات در دشتستان و یا گناوه، شهرهایی مانند برازجان، سعدآباد، شبانکاره، آبپخش، گناوه و... در فاصله زمانی کوتاهی حجم آب زیادی بر اثر وقوع سیلاب و بارندگی شدید، جاده‌ها و معابر را مسدود کرد.

وی افزود: در شهر وحدتیه، منازل به شدت دچار آب‌گرفتگی شدند و لذا تیم‌هایی به این منطقه اعزام شدند  تا بتوانند با تخلیه آب منازل به مردم کمک کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر بیان کرد: سیل هم چنین در روستای گُمارون از توابع شهرستان گناوه، شش خانه را تخریب کرد که ساکنان این منازل توسط تیم امداد و نجات هلال احمر در چادر اسکان داده شدند.

وی اعلام کرد: در همین راستا تعداد ۳۰ دستگاه خودرو که در سیلاب گرفتار شده بودند رهاسازی و به ۲۵۰ خانوار که کمک نیاز داشتند، امداد رسانی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.