عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس گفت: دولت باید مصوبه مجلس برای اختصاص قیر به پروژه‌های عمرانی را اجرا کند تا بتوانیم راه‌های روستایی را آسفالت کرده و روکش راه‌های شهری را اصلاح کنیم.

مخالفت سازمان برنامه و بودجه با مصوبه مجلس/دولت تخصیص قیر رایگان به پروژه‌های عمرانی را اجرا نمی‌کند

قدس آنلاین؛ رجب رحمانی با اشاره به مخالفت سازمان برنامه و بودجه با اجرای مصوبه مجلس مبنی بر تخصیص قیر رایگان به پروژه‌های عمرانی و راه‌سازی اظهار داشت: دولت باید مصوبه مجلس برای اختصاص قیر به پروژه‌های عمرانی را اجرا کند تا بتوانیم راه‌های روستایی را آسفالت کرده و روکش راه‌های شهری را اصلاح کنیم.

وی با بیان اینکه طرح مجلس برای اختصاص یک میلیون تن به اجرای طرح‌های عمرانی در مجلس مصوب شده و به تایید شورای نگهبان رسیده است، اضافه کرد: در راستای اجرای این طرح قرار شده ۳۰ هزار میلیارد تومان از اعتبارات عمرانی موجود کشور جابه‌جا شده و قیر رایگان برای اجرای طرح‌های راه‌سازی و آسفالت راه‌های روستایی هزینه شود.

رحمانی ادامه داد: در صورت اجرای طرح بیش از ۶۰ درصد این قیر رایگان در اختیار وزارت راه و شهرسازی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور برای اجرای پروژه‌های عمرانی اعم از جاده‌سازی، احداث و آسفالت راه‌های روستایی و همچنین محوطه‌سازی و عایق‌سازی سقف مدارس به ویژه در روستاها و مناطق محروم و حاشیه‌نشین قرار خواهد گرفت.

نماینده تاکستان در مجلس شورای اسلامیبا انتقاد از دیده نشدن مشکل تامین قیر پروژه‌های عمرانی و راه‌سازی در لایحه بودجه کل کشور در سال جاری گفت: در حالی که در سال‌های گذشته بحث چگونگی تامین و توزیع قیر برای اجرای طرح‌های عمرانی همواره در بودجه سالانه کشور گنجانده می‌شد، متاسفانه با بی‌دقتی مجلس دهم و اهمال دولت شاهد این کمبود در سال ۱۳۹۹ هستیم.

رحمانی با ذکر اینکه یکی از مشکلات بزرگ کشور در فصل سرما و بارندگی آسفالت راه‌های روستایی و شهری است، افزود: بسیاری از جاده‌های روستایی، شهری و بین شهری ما که در سال‌های گذشته آسفالت شدند، امروز به نیاز لکه‌گیری و تعویض روکش آسفالت دارند و به همین خاطر در کل کشور امروز نیاز مبرم به قیر برای اصلاح جاده‌ها احساس می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به جلسات متعددی که با مسئولان اجرایی در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس داشتیم، امیدواریم که اجرای طرح یاد شده مراحل نهایی را طی کند و قیر رایگان را در اختیار دستگاه‌های عمرانی بگذاریم تا کارهای عمرانی و راه‌سازی ما با مشکل مواجه نشوند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.