مربی تیم فوتبال زیر ۱۲ سال تربت جام با اشاره به کمبود زمین چمن، گفت: استادیوم ۵ هزار نفری شهرستان پس از گذشت ۱۱ سال از کلنگ‌زنی تنها ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

کمبود زمین چمن در تربت جام/ تنها استادیوم شهر بلاتکلیف است

به گزارش قدس آنلاین، محسن میهن یار مربی تیم زیر ۱۲ سال ملی پوشان تربت جام گفت: برگزاری اولین مسابقات فوتبال لیگ زیر ۱۲ سال قهرمانی باشگاه های استان خراسان رضوی با اشکالاتی در اجرای قوانین و مقررات نیز همراه بود.

شهرستانها بر اساس میل خودشان مسابقات را برگزار ‌کردند!

وی افزود: نحوه چگونگی برگزاری مسابقات از سوی کمیته جوانان و استعدادیابی هیئت فوتبال استان اعلام شد ولی در بعضی از شهرستان ها که میزبان مسابقات بودند، توجهی به آن نکرده و بر اساس میل و باب دل خودشان مسابقات را برگزار می کردند حتی در بعضی از شهرستان ها در برگزاری مسابقه از دو داور و در بعضی دیگر، تنها یک داور مسابقه را برگزار می نمود.

وی در ادامه بیان کرد: در بعضی از شهرستان های میزبان، توپ های استفاده شده در مسابقات و همچنین ابعاد زمین مسابقه و تیرک دروازه ها غیر استاندارد بود، ضمن اینکه ناظرین این مسابقات هم از خود شهرستان میزبان انتخاب و آنها هم کنترلی در خصوص حضور بازیکنان در میدان نمی‌کردند.

مربی تیم زیر ۱۲ سال ملی پوشان تربت جام اظهار کرد: شروع مسابقات فوتبال زیر ۱۲ سال استان از دهه سوم تیرماه سال ۹۸ کلید خورد و مراحل مقدماتی، حذفی و نیمه نهایی آن تقریباً در پایان دی‌ماه سال گذشته به پایان رسید و دو تیم ملی پوشان تربت جام و سپاهان نیشابور به عنوان دو تیم فینالیست این مسابقات شناخته شدند و از آنجایی که متولیان امر می توانستند دیدار نهایی این مسابقات را بلافاصله پس از پایان مرحله نیمه نهایی برگزار کنند اما اینگونه نشد.

وی در ادامه افزود: شیوع ویروس کرونا در اوایل اسفند ماه سال گذشته در کشورمان باعث این شد دیدار فینال این مسابقات پس از گذشت ۹ ماه در اواخر آبان ماه سال جاری برگزار شود و همین مدت طولانی به علت شیوع ویروس کرونا ممانعت والدین از حضور فرزندان خود در تمرینات تیم را به همراه داشت و تیم ما به دور از آمادگی لازم در اواخر آبان ماه سال جاری در دیدار نهایی این مسابقات که در مشهد برگزار شد، نتیجه را به حریف خود واگذار و به همان مقام دوم بسنده کرد.

سال ۹۵ آخرین حضور فوتبال تربت جام در مسابقات کشوری

میهن یار در ادامه به وضعیت حال حاضر فوتبال تربت جام در رده‌های پایه اشاره کرد و گفت: فوتبال پایه تربت جام در گذشته به عنوان یکی از قطب های استان به شمار می رفت و در سال ۹۵ تیم ۱۴ سال ملی پوشان تربت جام با قهرمانی در لیگ استان به عنوان نماینده خراسان رضوی به مسابقات قهرمانی کشور، اعزام شد.

وی بیان کرد: از سال ۹۵ به بعد با توجه به اتفاقاتی که در هیئت فوتبال این شهرستان رخ داد نه تنها دیگر تیمی از تربت جام نتوانست در این سطح از فوتبال کشور حضور داشته باشد بلکه به همان حضور در زیر گروه لیگ استان بسنده کرده و این در حالی بود که دیگر شهرستانها تلاش می کردند تا از زیر گروه لیگ استان به یک بالاتر صعود کنند ولی تربت جام به همان حضور در زیر گروه لیگ استان دل خوش کرده بود.

عدم حمایت از فوتبال تربت جام

مربی تیم ملی پوشان تربت جام افزود: در حال حاضر به علت هزینه های سنگین ورزشی هیچ اسپانسری از فوتبال این شهرستان حمایت نمی کند و علی رغم اینکه وظیفه هیئت فوتبال شهرستان تیمداری نیست ولی به خاطر حمایت از رده های پایه، هزینه های سه تیم در رده های سنی ۱۴، ۱۵ و ۱۶ سال را در مسابقات قهرمانی استان تقبل کرده است.

وی در ادامه بیان کرد: اعتقاد ما بر این هست برای دوباره رسیدن به دوران شکوفایی سال‌های گذشته فوتبال تربت جام در رده پایه در شهرستان بایستی یک بستری فراهم شود که ما الحمدالله پتانسیل آن را در شهرستان داریم ولی نیاز است با فعال کردن کمیته مربیان و برگزاری کلاس های تئوری و عملی سطح دانش مربیان را به روز رسانی کنیم و افراد کاربلد را فراخوانده تا گوشه ای از کار را بر عهده گرفته تا عصای دست هیئت فوتبال شهرستان شوند.

وی بابیان اینکه اگر قرار باشد همه این کارها توسط هیئت فوتبال صورت گیرد امکان دارد هیئت یک سال بتواند از عهده این کار برآید ولی در سال‌های آتی مجدداً به مشکل خواهیم خورد، اظهار کرد: اگر ما خواهان فوتبال خوب و قدرتمندی همچون سالهای گذشته هستیم، متولیان امر بایستی یک فکر اساسی برای تیم های پایه انجام داده و برنامه ریزی مدونی را پایه ریزی کنند.

وعده محقق نشده وزیر ورزش

میهن یار، کمبود زمین چمن را یکی از مشکلات فوتبال تربت جام ذکر کرد و گفت: تربت جام در حال حاضر تنها از یک زمین چمن فوتبال برخوردار است که قدمت آن به ۳۰ سال قبل بر می‌گردد، با توجه به سفر دور دوم ریاست جمهوری وقت دکتر احمدی نژاد در سال ۸۶ به استان خراسان رضوی تعداد چهار استادیوم پنج هزار نفری برای شهرستانهای قوچان، تربت جام، تربت حیدریه و سبزوار مصوب شد که این استادیوم ها در شهرستان های قوچان، تربت حیدریه و سبزوار اکنون مدت یک و دو سالی است افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

وی در پایان بیان کرد: استادیوم پنج هزار نفری تربت جام پس از گذشت ۱۱ سال از کلنگ‌زنی آن تنها از ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است حتی در سفری که وزیر ورزش در سال ۹۷ به تربت جام داشت، با بازدید از روند احداث استادیوم ۵ هزار نفری این شهرستان قول افتتاح و بهره برداری این استادیوم را در پایان سال ۹۹ اعلام کرد ولی سال ۹۹ اکنون در حال اتمام است ولی هنوز از افتتاح استادیوم تربت جام خبری نیست.

منبع: مهر

انتهای پیام/

                                              

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.