رئیس کمیسیون عمران، حمل ‌و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد گفت: بهترین راه حل برای مدیریت ترافیک هسته مرکزی شهرمشهد ایجاد محدودیت های تردد و پرداخت عوارض های سنگین برای تردد وسایل نقلیه خصوصی است .

 محدودیت تردد و دریافت عوارض راه حل کاهش ترافیک در هسته مرکزی مشهد / بهره برداری بخشی از خط ۳مترو مشهد تا پایان سال

مسعود ریاضی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: بهترین راه حل برای مدیریت ترافیک در هسته مرکزی شهرمقدس مشهد اعمال محدودیت های تردد و دریافت عوارض می باشد.

وی تصریح کرد: از سوی شهرداری مشهد لایحه ای برای مدیریت ترافیک هسته مرکزی شهر به شورا ارائه شد و مطالعات و بررسی های کارشناسی  زیادی درباره جوانب مختلف آن از جمله موارد اجتماعی و ترافیکی صورت گرفت و قرار بر اجرای آن شد.

رئیس کمیسیون عمران، حمل ‌و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد:  اما هفته گذشته پس از اینکه شهرداری اعلام کرد قرار است مطالعات جدیدی درباره این موضوع انجام  و تجربیات شهر تهران درباره هسته مرکزی شهر نیز  در این طرح مورد استفاده قرار بگیرد ، شورا با توجه به اینکه در شرایط فعلی کرونا ترافیک در این منطقه روان است با پیشنهاد شهرداری موافقت کرد و تصویب و اجرای آن  را به تاخیر انداخت تا شهرداری آخرین مطالعات ، برنامه ها و پیشنهادات خود را درباره این موضوع تکمیل و ارائه کند.  

وی تصریح کرد:  از طرفی اگرچه موضوع ایجاد پارکینگ در میدان شهدا  و محورهای دیگر منتهی به حرم مطهر  نیز از سوی شهرداری مطرح شده اما هنوز این موضوع به تصویب شورا نرسیده است، به هرحال بهترین راه حل برای مدیریت ترافیک هسته مرکزی شهرمشهد ایجاد محدودیت های تردد و پرداخت عوارض های سنگین برای تردد وسایل نقلیه خصوصی در این منطقه است که این موضوع در همه دنیا نیز اجرا می شود و افراد برای ورود به منطقه مرکزی شهر هزینه پرداخت می کنند.

ریاضی افزود:  اما چون هسته مرکزی شهر مشهد بر عکس سایر کلان شهرهای دنیا که یک منطقه تجاری و نیز یک منطقه زیارتی است اجرای این موضوع باید با کمی احتیاط و بررسی جوانب آن انجام شود.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد بیان داشت: همچنین اقداماتی برای توسعه پیاده راه ها در این محورها در دستور کار قرار گرفته است به طوری که مثلا بخش زیادی از خیابان شیرازی پیاده راه خواهد شد و قرار است  افزایش پیاده راه ها در راستای نهضت پیاده رو سازی در  تمام محورهای منتهی به حرم مطهر رضوی در  بودجه سال آینده مشهد مورد توجه قرار بگیرد.

وی ادامه داد: یکی از موارد دیگری که در جهت کاهش ترافیک در این منطقه تاثیرگذار است، افزایش  تردد وسایل حمل و نقل عمومی است، از این رو طبق برنامه ها و در صورتی که اتفاق خاصی رخ ندهد تا پایان سال جاری خط ۳مترو در محدوده میدان شهدا به حرم مطهر رضوی و سپس پایانه مسافربری امام رضا(ع) به بهره برداری خواهد رسید که این موضوع علاوه بر کاهش تردد در هسته مرکزی شهر،  خط ۳ مترو را به خطوط ۱ و ۲ نیز  متصل خواهد کرد و تاحدود زیادی بار ترافیکی هسته مرکزی شهر را کاهش  و زائران با مشکلات کمتری در تردد در این منطقه  مواجه خواهند شد.

ریاضی اظهار کرد: همچنین تقویت ناوگان اتوبوسرانی در این محدوده باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد و فاصله زمانی خطوط تا حد ممکن کاهش پیدا کند تا شهروندان و زائران بویژه اقشار سالمند و کم توان بتوانند از این خدمات برای تشرف به حرم مطهر رضوی و تردد در هسته مرکزی شهر استفاده کنند .

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.