فرماندار بینالود گفت: با توجه به اینکه وضعیت این شهرستان از نظر شیوع کرونا زرد اعلام شده است سالن‌های غذاخوری طرقبه و شاندیز با ۵۰ درصد ظرفیت به صورت حضوری به مشتریان خدمات می‌دهند.

رستورانهای طرقبه شاندیز با ۵۰ درصد ظرفیت خدمات می‌دهند

سید حسن حسینی افزود: در این شهرستان ۴۰۰ رستوران وجود دارد که فعالیت آنها از نظر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی توسط دستگاههای نظارتی شامل اداره صنعت، معدن و تجارت، دادستانی و تعزیرات رصد می‌شود.

وی با اشاره به ابلاغیه های ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص فعالیت اصناف در مناطق دارای وضعیت زرد ادامه داد: برگزاری هرگونه اجتماع و فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی در طرقبه شاندیز ممنوع است لذا تمامی ۷۸ تالار عروسی شهرستان، باشگاه های ورزشی با فعالیتهای پربرخورد و ورزشهای سالنی، چای و قهوه خانه، مراکز تفریحی و استخرها و مساجد همچون گذشته تعطیل خواهند بود.

فرماندار بینالود گفت: منع رفت و آمد شبانه خودروها تنها مربوط به شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت است لذا این طرح در طرقبه شاندیز اجرا نمی‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه مشهد دارای وضعیت نارنجی شیوع کرونا است و رفت و آمد شبانه خودروها در این شهر ممنوع است با ورود گردشگران مشهدی به این شهرستان پس از ساعت ۲۱ روبرو نخواهیم شد اما طرح های راه بندان نیز برای جلوگیری از ورود افراد غیربومی به طرقبه شاندیز اعمال نمی شود.

حسینی ادامه داد: بر اساس آمار دستگاه‌های خدماتی، شمار ساکنان این شهرستان حدود ۸۰ هزار نفر است که این تعداد در دو شهر طرقبه و شاندیز و ۴۰ روستای دارای دهیاری سکونت دارند، همچنین در مجموع ۱۵ آبادی طرقبه شاندیز، روستای هدف گردشگری محسوب شده و ییلاقی و گردشگر پذیر هستند.

منبع:

انتهای پیام/

                                              

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.