رئیس کمیسیون حمل و نقل، عمران و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد گفت: شهرداری در لایحه بودجه سال آینده، درباره هزینه استفاده از خدمات حمل و نقل عمومی مراعات حال شهروندان و زائران را داشته باشد.

مدارا با زائران و شهروندان برای هزینه حمل و نقل عمومی در سال ۱۴۰۰

مسعود ریاضی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: شهرداری مشهد درباره هزینه استفاده از مترو و اتوبوس در سال آینده مراعات حال شهروندان و زائران را داشته باشد.

وی تصریح کرد: اگرچه هنوز لایحه بودجه سال آینده مشهد از سوی شهرداری به شورا ارائه نشده است و تصمیم درباره موافقت یا مخالفت با نظر شهرداری درباره هزینه استفاده از خدمات حمل و نقل عمومی در سال آینده در جلسات علنی شورا صورت خواهد گرفت ، اما پیشنهاد من به عنوان رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی به شهرداری این است که هزینه استفاده از حمل و نقل عمومی در سال آینده ثابت و یا با افزایش حداقلی همراه باشد و تا جایی که در آمدهای شهرداری اجازه می دهد با مردم در این موضوع مدارا شود.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد همچنین افزود: از طرفی بخشی از هزینه هر سفر با وسایل حمل و نقل عمومی را باید دولت به عنوان یارانه به مدیریت شهری پرداخت کند که در این زمینه نیز یک نوع تعلل و عقب افتادگی از سوی دولت وجود داردکه انتظار می رود آن را جبران کند.

   وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۱۵۰۰ دستگاه اتوبوس در سطح شهر مشهد در حال فعالیت هستند، ادامه داد: در حال حاضر میانگین عمر ناوگان اتوبوسرانی  شهر مشهد نزدیک به هشت سال و نیم است که اگر خواسته باشیم این میانگین را حفظ و از افزایش  آن جلوگیری کنیم  باید سالانه ۲۰۰ اتوبوس جدید به ناوگان اتوبوسرانی شهر مشهد افزوده شود .

ریاضی افزود: از طرفی اگرچه  شورا اسلامی شهر مشهد  چند مصوبه برای خرید اتوبوس داشته است  اما وجود برخی مسائل نظیر تحریم ها تامین این اتوبوس ها را برای شهرداری مشهد با مشکل مواجه کرده است  .

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.