آستان قدس رضوی با وجود برخورداری از مراکز معتبر علمی درون سازمانی، بهره‌گیری از دستاوردهای علمی سایر نهادها را نیز در دستورکار خود قرار داده است.

پیوند مستمر آستان قدس رضوی و مراکز معتبر علمی

به گزارش قدس آنلاین، حرکت در مسیر پیشرفت و توسعه یک دغدغه مشترک میان آستان قدس رضوی و بسیاری از مراکز علمی است؛ دغدغه‌ای که بعضا پای همکاری و تفاهم دوجانبه میان آستان قدس و این قبیل نهادها را باز می‌کند و سبب می‌شود چشم‌اندازهای جدیدی در این مسیر ترسیم شود.

این مهم به عنوان یک اولویت در سال‌های اخیر دنبال شده و روندی مناسب نیز داشته است.

آن چنان که اینک مدیرعامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی از انعقاد ۳۰ تفاهم‌نامه همکاری بین بنیاد پژوهش‌های اسلامی و سایر مراکز معتبر علمی طی دو سال گذشته خبر داد.

حجت الاسلام سید محمود مرویان حسینی در این زمینه اظهار ‌می‌کند: در دو سال گذشته توجه جدی به ظرفیت نخبگانی داخل و خارج کشور در کنار چشم‌انداز و برنامه‌های میان‌مدت و بلندمدت آستان قدس رضوی و بنیاد پژوهش‌های اسلامی، موجب شده با امضای تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهای همکاری از این ظرفیت بهره‌برداری ‌شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین انگیزه‌ها برای اهتمام به انعقاد تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهای پژوهشی بنیاد، پیشگیری از موازی کاری است؛ همچنین حجم فراوان عنوان‌ها و اولویت‌های پژوهشی، یکی دیگر از اهداف امضای این تفاهم‌نامه ها است.

حجت الاسلام مرویان حسینی افزود: توجه به گسترش فرهنگ اسلامی بین غیر ایرانیان و همچنین توسعه فعالیت‌ها در فضای بین‌الملل اسلامی و جهانی از دیگر اهداف انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری این مرکز با سایر مراکز علمی است، از همین رو بیش از ۳۰ تفاهم‌نامه همکاری که نزدیک به ۲۰ درصد از آنها با مراکز معتبر علمی و همسو با بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در خارج کشور بوده منعقد و به امضا رسیده است.

وی در ادامه ابراز کرد: ما معتقد هستیم وقتی یک اثر پژوهشی با دو نشان مشترک منتشر می‌شود هم اطمینان خاطر بیشتری را برای مخاطبان و خوانندگان به وجود می‌آورد و هم در حقیقت بازارها و امتداد اجتماعی‌ آن را در اختیار ما قرار می‌دهد از همین رو این مرکز علمی-پژوهشی موفق شده بیش از ۱۰۰ عنوان اثر را در قالب درسنامه منتشر کند و در اختیار مخاطبان قرار دهد.

مدیر عامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی تصریح کرد: این آثار به عنوان درسنامه در مراکز آموزش عالی کشور مورد توجه قرار گرفته و چاپ‌های مکرر آنها گواهی بر اهمیت و توجه به این آثار از سوی مخاطبان بوده است

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

                                              

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.