فرماندار شهرستان فیروزه گفت: با وجود کارگاه‌های متعدد و همچنین توزیع نخاله‌های معدنی بین مردم در این روستا هیچ بیکاری نیست.

روستای معدن فیروزه بیکار ندارد

به گزارش قدس آنلاین، ابوالفضل حکیم‌پور عنوان کرد: در حوزه گردشگری و زنجیره تولید تا فروش خوشبختانه در روستای معدن کارگاه‌های متعددی ایجاد شده، از طریق نخاله‌های معدنی که بین مردم توزیع می‌شود. همچنین طرح گردشگری این روستا مراحل نهایی خود را سپری می‌کند. به عنوان روستای نمونه گردشگری که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی شرکت تعاونی معدن بتوانیم اماکن خدماتی و گردشگری را فراهم کنیم.

فرماندار شهرستان فیروزه مطرح کرد: آخرین پروژه‌ای که برای تصویب آورده‌ شده است، مربوط به شورای اسلامی و دهیاری روستا است که برای بحث زمین وارد شده‌اند که خوشبختانه مساله زمین نیز حل شده و بناست که برای ساخت آن کار را آغاز کنند.

حکیم‌پور اضافه کرد: در روستای معدن به عنوان روستای الگو مهمترین کاری که مشغول انجام دادن آن هستیم، این است که کارگاه‌های تولید و کارگاه‌های تراش و فرآوری را توسعه بدهیم که این کار را به کمک خود شرکت تعاونی معدن و تسهیلاتی که در بخش دولتی داده شده است، انجام می‌دهیم و این اقدامات نیز رو به رشد است.

وی درباره راه دسترسی به معدن نیز افزود: راه دسترسی به معدن نیز خوشبختانه با سفری که سال گذشته جناب دکتر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، داشتند، اعتبار گرفتیم؛ در حال حاضر از خود روستا تا معدن  آسفالت شده است و راه دسترسی مناسبی را دارند.

فرماندار فیروزه در پاسخ به وضعیت جاده فهنه به معدن فیروزه نیز گفت: جاده فهنه به معدن، مسیر اصلی نیست؛ اگر چه مطالعات آن انجام شده است و به محض تخصیص اعتبار کار اجرایی شروع خواهد شد بنابراین یادآور می‌شوم که شاخص برخورداری از راه مناسب آسفالته روستایی در فیروزه ۹۹ درصد است‌ و مسیر مذکور نیز راه اصلی نیست.

حکیم‌پور درباره چگونگی فعالیت کارکنان معدن فیروزه در دوران همه گیری کرونا بیان کرد: معدن فیروزه با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی و نظارتی که ما داشتیم به دلیل اینکه کار تولید و استخراج انجام می‌دهند اجازه ندادیم که تعطیل بشود و در حال حاضر هیچ کدام از کارمندان و کارگرانی که در آن جا مشغول به کار هستند، مبتلا نشده‌اند و آمار صفر هست.

منبع:

انتهای پیام/

                                              

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.