سخنگوی وزارت امور خارجه چین از آمریکا خواست هر چه سریعتر و بدون پیش شرط به برجام باز گردد و به هم تعهدات خود در قبال این توافق نامه بین المللی از جمله لغو تحریم ها اقدام کند.

چین خواستار بازگشت آمریکا به برجام و لغو تحریم‌های ایران شد

به گزارش قدس آنلاین، «هوا چون اینگ» روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در پکن در پاسخ به سوالی در مورد اظهارات وزیر خارجه آلمان که گفته بود به یک توافقنامه فراتر از برجام نیاز است ، افزود: در حال حاضر، مسأله هسته ای ایران در شرایط مهمی قرار گرفته و وضعیت بسیار پیچیده و حساسیت خاصی دارد.

وی افزود : از همه اعضای برجام می خواهیم با توجه به شرایط و اوضاع منطقه و با حفظ خویشتنداری و بر اساس شناخت مشترک حاصل شده برای حفاظت از برجام تلاش نمایند.

او ادامه داد: چین بر این باور است با وجود تغییر و تحولات در منطقه، حفظ و رعایت موثر برجام، پیش شرط اساسی برای هر راه حل سیاسی و دیپلماسی درباره مساله هسته ایران به شمار می رود.

این مقام چینی با اشاره به اینکه برجام همه مسائل امنیت منطقه را حل نخواهد کرد افزود: چین نیز خواهان ایجاد مجاری گفت و گوی چند جانبه دیگر در منطقه خاورمیانه و خلیج  فارس است تا از طریق مذاکره و مشورت برابر، برای حفاظت از صلح و ثبات توافق جدیدی حاصل شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.