منابع سوری به ارسال گسترده تجهیزات و اعزام نیروهای زیاد از سوی ارتش سوریه به شمال حماه و جنوب ادلب که نشان از عملیات قریب الوقوع برای آزادسازی ادلب دارد، اشاره کردند.

عملیات کوبنده برای آزادسازی ادلب در راه است/ اعزام گسترده نیرو

قدس آنلاین: وزارت خزانه‌داری آمریکا روز دوشنبه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که نام 14 نفر از اعضای ارشد کمیته دائمی کنگره ملی خلق  چین به فهرست اشخاص تحت تحریم دفتر کنترل دارایی‌های خارجی (اوفک) که از نهادهای زیرمجموعه این وزارتخانه به شمار می‌رود، افزوده شده است.

لوطن، منابع سوری از ارسال تجهیزات و اعزام گسترده نیرو به محورهای حومه شمالی حماه و محور جنوبی ادلب خبر دادند.

بر اساس این گزارش؛ این اقدامات همزمان با حملات ارتش سوریه به مواضع تروریستها در جبل الزاویه و سهل الغاب در حومه ادلب و حماه است.

الوطن به نقل از یک منبع نظامی سوری اعلام کرد: تقویت نیرو و تجهیزات به ارتش سوریه اجازه عملیات نظامی در منطقه را می دهد.

سرتیپ هیثم حسون کارشناس امور نظامی و راهبردی سوری گفت: فرماندهی عملیات نظامی سوریه به این نتیجه قاطع رسیده است که راهکار سیاسی به پایان وضع اسفناک در ادلب یا آزادی آن از اشغال ترکیه و گروههای تروریستی که ترکیه حامی همیشگی آنهاست، منجر نخواهد شد.

وی افزود: آنچه در حال حاضر رخ می دهد و تقویت نظامی در چارچوب آماده شدن برای مرحله سوم از عملیات آزادی سازی استان ادلب است که مرحله دوم آن حدود یکسال قبل انجام شد. این عملیات با هدف بستن راه در برابر اقدامات مقامات ترکیه در تغییر بافت جمعیتی منطقه و بیرون راندن ساکنان و اسکان خانواده های تروریستهایی که آنرا به این استان آورده است. رخ می دهد.

کد خبر 5090316

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.