معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: به دلیل تغییراتی که در مرز دوغارون رخ داده برخی تصور کردند که این مرز بسته شده؛ اما به واقع این مرز بسته نشده که بخواهد باز شود.

مرز دوغارون باز است/ ورود ۲۰۰ کامیون از افغانستان به مرز دوغارون طی امروز

به گزارش قدس آنلاین، علی رسولیان در خصوص بازگشایی مرز دوغارون اظهار کرد: مرز باز است و حمل و نقل انجام و ساماندهی بسیار خوبی در مرز دوغارون انجام می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: مجموع اقداماتی را طی یک ماه گذشته شروع کردیم در حال رسیدن به نتایج خوبی است، همچنین در خصوص افزایش ساعت کاری هم پیگیری‌هایی انجام و حدود پنج ساعت به این میزان افزوده شد.

وی به بحث محوطه سازی این منطقه اشاره و از اختصاص ۱۵ میلیارد تومان اعتبار به این مسئله خبر داد و اضافه کرد: در خصوص بحث روشنایی و حفاظت اقداماتی انجام می‌شود تا بحث قاچاق کاهش یابد، همچنین ساخت پارکینیگ را در مرز دنبال می‌کنیم تا کامیون‌ها به تفکیک کالا با امکانات رفاهی در آنجا مستقر شوند تا شاهد تجمع در مرز نباشیم.

وی افزود: همچنین درب‌های ورود و خروج تداخلاتی با هم داشتند که سبب شده بود ۳ هزار و ۳۰۰ کامیون بودند در مرز تجمع کنند که باتوجه مصوبه شورای مبادی مرزی در تهران مبنی بر اینکه یکی از درب‌ها باید بسته و از نقطه دیگری باز شود؛ این اتفاق رخ داد و این میزان کامیون در مرز به یک هزار و ۳۰۰ کاهش یافت.

رسولیان تاکید کرد: فرآیندی در مرز در حال رخ دادن است که قول می‌دهم در مدت کوتاهی اثرات آن را خواهیم دید، متاسفانه طی یکی دو روز تغییراتی اتفاق افتاده بود که برخی برداشت کرده بودند مرز بسته است؛ اما چنین نیست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: امروز بالغ بر ۲۰۰ ماشین خالی از افغانستان آمدند و این علاوه بر خودروهای ایرانی‌ای است که در مرز ورود و خروج دارند.

وی ابراز کرد: باتوجه به اینکه که لازم بود در افغانستان امکاناتی نظیر باسکول مهیا و فرآیندهای اداری طی شود به هدفی که در ساعت کاری مد نظرمان بود نرسیدیم؛ اما در حال حاضر ۲۰ درصد به ترددها افزوده شده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

                                              

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.