استاد گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: طبق آخرین آمار و اطلاعات بدست آمده، ۸۵ درصد از مردم خراسان رضوی دچار کمبود ویتامین دی هستند.

۸۵ درصد از مردم خراسان رضوی کمبود ویتامین دی دارند

به گزارش قدس آنلاین، دکتر مجید غیور مبرهن استاد گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ظرف دو دهه اخیر کمبود ویتامین "دی" در کشور و جهان رو به گسترش بوده و خراسان رضوی هم‌اکنون یکی از استان‌های ایران با شیوع زیاد این کمبود است.
او افزود: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته کمبود ویتامین "دی" در بین دختران چاق و دارای اضافه وزن بیشتر از سایرین مشاهده شده است.
استاد گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مشهد نور آفتاب را یکی از عوامل مهم در تشکیل ویتامین "دی" عنوان کرد و ادامه داد: شهرنشینی و زندگی در ساختمان‌های بلندمرتبه از موانع تابش نور مستقیم آفتاب به بدن افراد است و از سوی دیگر عواملی مانند چاقی و آلودگی هوا جذب ویتامین "دی" را کاهش می‌دهد.

غیور بیان کرد: کمبود ویتامین "دی" نقش مهمی در ابتلا به بیماری‌های مختلف نظیر استخوانی، سکته مغزی، مغزی، کلیوی، سرطانها، بیماری‌های عصبی، امراض قلبی و دیابت دارد.
او طرح "مکمل یاری ویتامین دی" در مدارس دخترانه را یکی از اقدامات برای جبران کمبود این ویتامین عنوان وتصریح کرد: افزودن ویتامین "دی" به فراورده‌های غذایی یکی از راهکارهایی است که در کشورهای جهان نهادینه شده است و عملیاتی کردن آن با هدف مقابله با کمبود ویتامین "دی" در ایران نیز دنبال می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.