معاون هماهنگی و مدیریت امور زایران استانداری خراسان رضوی گفت: ارایه خدمات در واحدهای اقامتی این استان با رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی و کیفیت عالی انجام می‌شود.

ارایه خدمات در واحدهای اقامتی خراسان رضوی با رعایت کامل پروتکلهاست

به گزارش قدس آنلاین، محمدصادق براتی امروز در حاشیه بازدید از هتل های مشهد افزود: با شیوع کرونا، بیشترین خسارت به صنعت گردشگری به ویژه در استان خراسان رضوی که اقتصاد آن به زائر و گردشگر وابسته است،  وارد شد.

وی ادامه داد: با وجود خسارت سنگین به این بخش که تا پایان آبان ماه امسال بالغ بر ۳۲ هزار میلیارد ریال برآورد شده است،  همکاری، تعامل و همراهی مدیران، مسوولان و کارگزاران این بخش رضایت بخش و ستودنی بوده است.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: با ابلاغ پروتکلها و دستور العمل های بهداشتی شاهد اقدامات موثر در این زمینه توسط مدیران و دست اندرکاران مراکز اقامتی  بودیم به طوری که نظام ارائه خدمات در مراکز اقامتی استان با رعایت این اصول کامل‌تر و نسبت به قبل با کیفیت بسیار عالی انجام می شود.
وی افزود: رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و ضد عفونی کردن محیط، الزام کارکنان و خدمه به استفاده از ماسک، نظارت موثر بر ورود و خروج افراد از نکات مثبتی است که در این بازدید می توان از آن یاد کرد.
براتی ادامه داد: امید است با عبور از موج سوم کرونا و گذراندن وضعیت قرمز و فراهم شدن شرایط با ارتقای سطح خدمات در مراکز گردشگری و اقامتی بیش از پیش  بتوانیم رونق از دست رفته را به این صنعت اقتصادی مهم و اثرگذار برگردانیم.
وی گفت: با توجه به موقعیت و جایگاه استان خراسان رضوی به ویژه مشهد در زمینه زیارت و گردشگری و استقرار بیش از نیمی از تاسیسات گردشگری کشور در استان، ضرورت داشت موضوع تعطیلی اماکن گردشگری در دستور کار دستگاه حاکمیتی استان قرار گیرد.

معاون استاندار خراسان رضوی افزود: با تشکیل کمیته اماکن زیارتی و گردشگری ذیل ستاد استانی مدیریت کرونا به مسوولیت معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائرین استانداری پیگیری های ویژه در سطح استان و کشور انجام و منجر به مصوبات حمایتی خوبی توسط ستاد مدیریت کرونا شد.
وی ادامه داد: استمهال حق بیمه سهم کارفرما در مرحله اول برای دوره سه ماهه منتهی به اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ و در نهایت تا پایان سال ۹۹ توسط سازمان تأمین اجتماعی، استمهال هزینه‌های آب و برق و گاز مصرفی ابتدا برای دوره سه ماهه منتهی به اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ و در نهایت تا پایان سال جاری توسط وزارتخانه‌های نیرو و نفت، ایجاد تسهیلات ویژه برای چک های برگشتی و عدم شمول این گونه چکها از محرومیت و ممنوعیت ناظر بر چکهای برگشتی نتیجه اقدامات و پیگیری های صورت گرفته در حوزه این معاونت بوده است.
براتی گفت: استمهال یا بخشودگی کامل اجاره بهای اماکن و فضاهای گردشگری واگذار شده به بخش خصوصی در طول دوره تعطیلی یا افزایش دوره بهره برداری حسب شرایط چارچوب واگذاری، پرداخت تسهیلات با نرخ ۱۲ درصد به واحدهای آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا و پرداخت تسهیلات دوباره کم بهره با استمهال بازپرداخت تسهیلات قبلی تا پایان سال جاری با ۶ ماه تنفس از دیگر اقدمات انجام شده در این زمینه است.
وی افزود: با توجه به اینکه امیدوار بودیم در تابستان گذشته این بیماری کنترل و ازبین برود، برنامه ها و طرح های ویژه ای برای جبران خسارات روزهای نوروز تهیه شد که با ادامه بیماری این طرح ها قابلیت اجرا پیدا نکرد که امیدواریم هر چه سریعتر با از بین رفتن این ویروس با اجرای برنامه های خاص بتوانیم بخشی از خسارات وارده به این صنعت را جبران کنیم.
معاون هماهنگی و مدیریت امور  زائران استانداری خراسان رضوی ادامه داد: آینده زیارت و گردشگری استان خراسان رضوی وابسته به نوع رفتار مردم استان و کشور نسبت به نحوه برخورد با بیماری کووید ۱۹ است.
وی گفت: امروزه مشهد به دلیل جایگاه ویژه و زیارتی که دارد به عنوان یک کلانشهر ملی در کشور قلمداد می شود و هر اتفاقی که در کشور در خصوص نحوه مبارزه با این بیماری بیفتد بطور مستقیم بر فرآیند زیارتی و گردشگری این شهر اثر  خواهد گذاشت.

براتی افزود: چنانچه مردم با رعایت پروتکلهای بهداشتی و توصیه های ستاد ملی و استانی کرونا بتوانند بر این ویروس منحوس غلبه کنند، به زودی شرایط تغییر خواهد کرد و شاهد رشد و شکوفایی هر چه بیشتر این صنعت در  استان خواهیم بود.
وی ادامه داد: امیدواریم با همکاری و همیاری آحاد مردم چرخه انتقال این بیماری کنترل شده و فعالیتهای اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی از سر گرفته شود.

استان خراسان رضوی با برخورداری از بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ واحد تاسیسات گردشگری مقام نخست کشور را در این زمینه دارد.

منبع: ایرنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.