مدیر طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: به زودی توزیع تخم مرغ به نرخ مصوب با هدف تنظیم بازار این محصول در استان انجام می‌شود.

تخم مرغ به نرخ مصوب در خراسان رضوی توزیع می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، محمدمهدی یعقوب زاده افزود: طبق هماهنگی انجام شده با اتحادیه مرغ تخمگذار استان، تخم مرغ به قیمت هر کیلوگرم ۱۴۵ هزار ریال و با تعیین محل عرضه از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه روزانه ۳۵۰ تن تخم مرغ در این استان تولید می‌شود که ۲۰۰ تن آن مصرف داخلی است، ادامه داد: ۱۵۰ تن از این میزان به سایر استانهای کشور ارسال می‌شود.

مدیر طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: این استان مشکلی در زمینه تامین و تولید تخم مرغ ندارد و به هیچ وجه دچار کسری در این بخش نیستیم.

وی با بیان اینکه طبق اعلام وزارت جهاد کشاورزی،  دان و نهاده مورد نیاز مرغداران به صورت ۱۰۰ درصد از ابتدای آذر ماه تامین می‌شود، افزود: به این ترتیب عرضه تخم مرغ تولیدی در این بخش باید به نرخ مصوب انجام شود و خارج از این نرخ تخلف محسوب می شود زیرا دولت نهاده را به قیمت یارانه‌ای و حمایتی به مرغداران عرضه می‌کند.

یعقوب زاده ادامه داد: دو هزار و ۹۲۰ واحد مرغ تخمگذار با ظرفیت تولید ۱۰ میلیون و ۴۹۹ هزار و ۷۳۸ قطعه و ۶ واحد جوجه‌کشی با ظرفیت پنج میلیون و ۲۸۶ هزار قطعه در هر دوره در خراسان رضوی فعالیت دارند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.