رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: با اینکه این شهرستان از وضعیت قرمز شیوع کرونا خارج شده اما اعمال محدودیت‌های این وضعیت تا پایان هفته جاری ادامه دارد.

اعمال محدودیت‌ها در سبزوار همچنان به قوت خود باقی است

به گزارش قدس آنلاین، دکتر مسلم افزود: تغییر وضعیت این شهرستان از نظر شیوع کرونا پس از هفته‌ها، مرهون همکاری اصناف، شهروندان و نهادهای اداری در رعایت پروتکل‌ها و عمل به مقررات ستاد ملی مقابله با کرونا بوده است.

وی ادامه داد: با اعمال محدودیت‌ها و رعایت بیشتر پروتکل‌ها تعداد مبتلایان به بیماری کووید ۱۹، بستری روزانه و مرگ و میر ناشی از این بیماری در حوزه دانشگاه علوم پزشکی سبزوار طی دو هفته نخست آذر نسبت به آبان ماه کاهش داشته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: کیت آزمایش تشخیص سریع کرونا در این شهرستان توزیع شده که با تشخیص زودهنگام و قرنطینه مبتلایان به بیماری کووید ۱۹، از گسترش این ویروس جلوگیری می‌شود.

وی افزود: در صورت بی توجهی مردم و کاهش حساسیت‌ها، شیوع زمستانی کرونا خطرناک تر از موج آبان ماه خواهد بود.

مرکز آموزشی، درمانی واسعی در شهر سبزوار به طور ویژه برای پذیرش بیماران مشکوک به ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در نظر گرفته شده است. ۳۷ مرکز بهداشتی درمانی، ۱۹۴ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به جمعیت نیم میلیون نفری شهرستان‌های سبزوار، جوین، داورزن، جغتای، خوشاب و ششتمد در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کنند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.