کارشناس مسوول اداره امور بیماریهای خاص دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تاکنون ۴۲۰ نفر از افراد دچار بیماری‌های خاص در مناطق زیرپوشش این دانشگاه در خراسان رضوی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

۴۲۰ بیمار خاص در خراسان رضوی به کرونا مبتلا شده‌اند

به گزارش قدس آنلاین، دکتر جواد رجیبان افزود: با تدابیر اتخاذ شده و اجرای پروتکل‌های بهداشتی تعداد مبتلایان به کرونا در بین بیماران خاص زیرپوشش این دانشگاه در موج سوم شیوع کرونا نسبت به موج دوم آن کاهش قابل توجهی داشته است.

وی ادامه داد: بیشتر مبتلایان به کرونا در بین بیماران خاص،  بیماران دیالیزی با حدود ۳۹۰ نفر بودند که در موج اول ۹۰ بیمار دیالیزی، در موج دوم ۲۰۰ نفر و در موج سوم ۱۰۰ نفر آنان به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شدند.

کارشناس مسوول اداره امور بیماریهای خاص دانشگاه علوم پزشکی مشهد جداسازی بیماران دیالیزی مبتلا به ویروس کرونا را از دیگر اقدامات عنوان و بیان کرد: بیماران دیالیزی در دوران قرنطینه در صورتی که حال عمومی آنها خوب باشد در مرکز "آل محمد" مشهد خدمات دیالیز را دریافت می‌کنند و در غیر این صورت در بیمارستان شریعتی این شهر بستری و دیالیز می‌شوند.

وی گفت: هم‌اکنون ۱۰ هزار و ۱۵۰ بیمار خاص در پنج گروه  شامل بیماران دیالیزی، پیوندی، تالاسمی، هموفیلی و ام. اس زیرپوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند که  ۲ هزار و ۸۵۰ نفر از این بیماران دیالیزی، سه هزار نفر پیوندی، ۶۰۰ نفر هموفیلی، ۸۰۰ نفر تالاسمی و ۲ هزار و ۹۰۰ نفر بیماران ام. اس هستند

دکتر رجبیان افزود: بیماران خاص به دلیل بیماریهای زمینه‌ای بیشتر از دیگران در خطر ابتلا به کرونا و عوارض این بیماری قرار دارند، بنابراین  ماندن در خانه، رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و دوری از ازدحام و شستشوی دست‌ها در این بیماران بیشتر از سایر افراد جامعه باید مورد توجه قرار گیرد.

۸۰ درصد جمعیت استان ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و بقیه جمعیت این استان در  دانشکده و دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، تربت‌جام و نیشابور خدمات رسانی می‌شوند.  

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.